söndag 14 augusti 2011

Ljuuuuuvlig

Doft sprider sig i vårt hem just nu....
Här har det då både blivit storstädat &
alla fönster har fått sig en putsning...
MEN bäst av allt är den nybakade rabarverpajen
som snart skall avnjutas med vaniljvisp...



Receptet är busenkelt med ack så gott:


Ca 3 dl rabarber½

dl socker...

Smulpaj:

150g smör

1½ dl socker

2tsk vaniljsocker

3 dl mjöl

Blanda pajingredienserna & häll över de skivade rabarberna & grädda 20min i 200grader.....Luta dig tillbaka & njut :0)


Hoppas ni alla haft en kanon skön Söndag??!!

Nu skall jag minsann luta mig tillbaka & besöka

era bloggar :0)

Ha det BÄST!!

Kram Cilla

7 kommentarer:

Vit och pastell sa...

Aahh vad sugen jag blir på hembakat!
Tack för din goa kommentar :-)

Kram Mia

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad gott det ser ut.Tack för receptet.Ha en skön kväll rara du .Kram Rita ♥

Milla sa...

Rabarberpaj är gott.
Du är så välkommen hit och putsa mina fönster. *skratt*
Det vore så gott att ha hunnit med det. Måndagsgöra här, kanske?
Hoppas pajen smakade gott och att ni får en fin kväll.
Kram Milla

Hem & Drömmar sa...

Mmm va gott, är du värld efter att ha varit så duktig.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Vilda tankar! sa...

Tack för din hälsning inne hos mig.
Här hamnade man rätt in i en underbar rabarberpaj som är världens godaste efterrätt...
Jag börjar jobba igen i morgon och pajer, godis och allt sött är portförbjudet nu ett tag. Inte kul men ibland bara måste det till. Hoppas pajen smakade lika gott som den ser ut!
/Monica

Lisa sa...

Oj så gott de ser ut gumman. Skanar dock både rabarber och ork. Sen är ju ugnen inte så människovänlig här i Norge. Ha de bäst...

Kram Lisa

Jess sa...

Du är så duktig på att baka!! Vilken glad familj du måste ha!
kram