måndag 19 mars 2012

GALET GOD....

är bara förnamnet på denna ljuvliga Cheescake med nutella i...
Gjorde den i helgen & skall göra om den tills fredag igen då mannen min fyller år....


För dig som önskar recept kommer det här:

100 g smör
150 g digestivekex
150 g chocolate chip cookies
Smält smöret och blanda med krossade kex och cookies. Bred ut röran i botten av en springform,lägg bakplåtspapper i botten. Ställ i kylen under tiden fyllningen görs....
Fyllning:3 ägg
1½ dl socker
200 g färskost
3 dl gräddenutella
1-2 dl ( jag tog närmare 2 ;0)
Vispa samman äggulor och socker poröst, rör ner osten. Vispa grädden hårt.
Vispa äggvitorna till hårt skum. Rör först ner grädden i smeten och vänd sedan ner äggvitorna.
Bred ut hälften av smeten i formen och klicka sedan i nutella i resten, rör & häll sedan på det andra i formen.
Frys i minst 6 timmar och ta sedan ut den ca 30 min innan det är dax att njuuuuuta ;0)


Hoppas ni alla haft en trevlig helg vilket det varit här :0)
bla spelade yngsta sonen innebandy match i lördags & mötte ett väldigt bra lag
& DOM VANN!!!
Att se denna lycka i ögonen på killarna värmer ända in i själen...

Fm här har inneburit bakning av bla chokladbullar, kokos toppar & havre kakor då vi imorn skall ha kvällsshopping i min butik (17-21 för dig som bor i krokarna ;0)
& sonen med hans bandykamrater skall sälja kakor...
men blir det lite fika med systeryster innan det är dax för kvällens föräldramöte :0)

Kram Cilla

5 kommentarer:

Malla sa...

den där måste jag bara göra ngn helg! ser och låter supersmarrig ut!

Anna-Maria sa...

Den här tårtan måste bara provas. Jag som älskar choklad ...

Mys och hemtrevnad sa...

men hallåååååååååååå...nu blev jag superläskad...kopierar direkt! kramis semlan

Västgötskan sa...

Cheesecake över lag är nog det godaste som finns!
Älskar att göra det med citron eller passionsfrukt. MUMS!! :-)

LINDAsofieOLSSON sa...

Längtar till jag ska göra denna :) kram