tisdag 15 december 2009

Ljuvlig Marianneglass...

en dessert jag varmt
kan rekomendera..

Till ca 6pers.

3dl vispgrädde
2ägg
½ dl socker
150g krossade marianne karameller

Vispa grädde för sig & så även ägg och socker poröst
Blanda ihop allt tillsammans med krossade marianne
Fyll i form och ställ i frys...
Bus enkel att göra och såå uppskattad..

Jag gjorde i Lördags 2 formar vartav en brödform och en
med avtagbar kant, ett bra tips är att klä formen med
plastfolie först (lätt att dra av då glassen är fryst)

Jag kan även varmt rekomendera att byta ut
marianne karamellerna mot dajm eller toblerone..
mmmmmm
Lycka till ;0)

Hoppas ni alla får en mysig kväll!!
Kramen Cilla

2 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hejsaan Cilla!

Detta måste jag ju prova....passar ju bra när dottern snart fyller år...tack för tipset och ha det så himla gott!
MiaMaria

Hannis sa...

Åh! Tack och tack!
Det där ska jag prova i helgen!

Kram Hannis