tisdag 29 mars 2011

SÅÅ ARG!!

Jag varit o är idag!! Och anledningen är dagens dalltande i skolan!! I klass 7 där min stora pojke går har man en relativt ny kille som lever rövare dagligen! Han säger kränkande ord till många o hånskrattar åt lärare,stör o avbryter lektioner.. Så fort någon lärare behöver gå ut sysselsätter han sig med bla att gå loss med en limpistol eller knäcka en kvast!! Killen har varken en diagnos eller dysleksi men har på varje lektion med sig en privat dator SOM HAN SPELAR PÅ!!!! Jag skulle kunna rabbla hur mycket som helst men är nu såå arg o har mailat skolan o ifrågasatt (igen) varför inget sker- Men inget svar fått!!! Har ni det bra på era skolor??? Kram Cilla som är trött på allt dalltande!!!

5 kommentarer:

Anna sa...

Låter ingen bra!!!
Är de ingen av lärarna som vågar ta ett snack med honom??
Kramis

Änglarum sa...

Klart man blir arg, när en "unge" förstör för alla andra... tycker de ska ha specialklasser för dem! Har haft liknande problem när min pojk gick på mellanstadiet.. till slut flyttade de killen i fråga o allt blev lugnt!! Nää skolan måste ta tag i det.. hoppas det löser sig! kramiz Jessica

Unknown sa...

Svår fråga det där. Lärarna idag är alldeles för rädda att säga ifrån. Rädda för att bli anmälda och dyligt, är ju på snudd olagligt för läraren att höja rösten.
Här har vi haft problem så långt ner i årkullar som andra klass. Man undrar ju hur det ska gå för sådana elever, alla har ju behov av regler.
Hoppas det löser sig hos er.
Kram Ing-Britt

Lantliga drömmar sa...

Här hade vi stora problem när min son började i sin nya skola för ca 1år sen. Var ett jäkla liv, läraren blev sjukskriven för utbrändhet pga eleverna. Som ny i klassen är det lätt att bli hackkyckling så jag tog först upp det med läraren men hon svarade att hon orkade inte ta tag i det. Gissa om jag blev förbannad. Så jag tog rektorn och ifrågasatte varför ingen gjort nåt åt klassen. Efter det blev det fart. Visade sig att den killen som levt om mest i klassen hade fruktansvärt jobbigt hemma. Så nu tog de tag i både skola och hem. Resultatet blev lysande. Har faktiskt fått en stor kram av både rektor och lärare för att jag buffade på och var lite bråkig med dom ;) Så ge dig inte se till att skolledningen lyssnar. För alla elever och lärare har rätt till arbetsro och slippa ha ont i magen för att de ska till skolan. Nilla

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Men åå så tråkigt att höra..man är rätt liten och maktlös i dom här situationerna..:(
Hoppas verkligen att det löser sig så att alla kan få det bra i skolan, det är nog tyvärr jättejobbigt även för den stackars lilla pojken som av någon anledning inte mår så bra, men så även för dom andra stackars barnen som inte får någon ro..:(

Önskar dig en solig Onsadg och håller tummarna att ni kan få hjälp till era barn:)
Kraam Susanne