måndag 6 april 2009

Frågar man inte...

I helgen har jag ordagrant fått erfara
uttrycket: Frågar man inte får man
inte heller något svar...
Har under flera år sett på vår vind
att en av grannarna har detta runda
bord ståendes hos sig & detta
skulle idags läget göra sig sååå
fint mitt på golvet i min blivande
butik...
Sagt & gjort!! I går traskade jag
över till grannen & la frågan
vackert om han ville sälja detta
bord..

Och av bilderna att dömma förstår ni
svaret, men ännu bättre var att
jag fick det av honom..
Såå Snällt :0)
Bordet har som sagt stått där flera
år & har nu fått två nymålade lager
färg på sig.. Jag är så glad för det!!
Vad gillar ni det??
Men tills flyttlasset går till butiken
får det pryda vårt vardagsrum...


Och sist men absolut inte minst vill
jag säga ett STORT TACK för alla
gulliga kommentarer ni lämnar..
Det värmer sååååå mycket!!

Önskar er alla en Underbar Måndag..
Kram C

10 kommentarer:

Annas hus och hem sa...

Vilket underbart bord, tur att du tog mod till att fråga. Jag gillar tuppen som står på bordet, superfin. Njut av solen nu, så tittar jag på snön. Kram Anna

Nettan sa...

Men där ser man, det är värt att fråga! Jättefin verkligen! Gillar att det finns en lten hylla under oxå!! Grattis!
Kram Nettan

Jenny sa...

Hej Cilla!
Vad bra att du frågade och vilken snäll granne som gav dig bordet!
Blev jättefint med vit färg:)

Ha en bra måndagseftermiddag!

Kram Jenny

Hanna sa...

Jätte fint bord.
Hanna

Villa Carl Larsson sa...

Hej glada Cilla :) Vilket fint bord. Jag förstår om du blev lycklig för det.

Ha en bra dag!
Kram Josefin ♥

Hemma hos Linda sa...

Hej Cecilia

Vilket underbart bord, skulle passa så fint hemma hos mig =)

Kanske ska ha lite mer koll på grannarna, man vet ju aldrig, det de inte vill ha, kanske är guld för en annan! *blink*

Ha en skön dag i solen!

KRAM

hemma hos lilla mej sa...

Vilket urläckert bord.Va snällt att få det,i bland har man tur.Ha en bra dag kramizzar ~~~~~RITA~~~~~.

Hannis sa...

Rackarns!Vill du snälla byta granne med mig*skrattar*
Vilket fynd på vinden!

Önskar dig en fin påsk//
Kram Hannis

Smultronlycka sa...

Hej hej i vårsolen!Vad kul att du tittat in till min sida :) Du har en fin blogg och webbutiken ska jag kika mer i den verkar intressant!Kommer tillbaka och besöker dig här!!Jättefint bord.Vad modig du var som frågade grannen!!Ha det gott!Kram Anna

Fröken Fräken sa...

Jag brukar inte heller dra mig för att fråga om jag kan få eller köpa sådant som jag sett att andra inte vill ha. Så har jag kommit över min skolplansch, en fåtölj, stolar och mitt pysselbord! ;-) Härligt vackert bord som du fick!!