måndag 19 juli 2010

Dagens tips...

Har gnällt lite tidigare att jag tycker det är trist att hitta
på middagar så här mitt i sommarn..
(Är på gång igen hihihi)

Känns som fantasin till tillbehör åt det grillade börjar
tryta men kom då på en av mina favotiter sen förra
sommarn & här kommer den:

Folie potatis!!! Gör i små eller stora foliepaket & bara
släng på grillen eller in i ugnen...



Koka potatis & dela dem, skiva purjolök & strö på
Sallta & peppra efter smak & ringla över
flytande margarin.. Stäng paketet och värm!!
M m m m m m m m

Hoppas er helg varit super?
Här har det varit hur bra som hellst :09

Igår var vi hos mina föräldrar & träffa långväga
gäster...
Från Australien!!!!!
Min mammas kusin Mona har bott där i 44 år!!
Hon berättade då att dom har vinter nu & har
inte på 60 år haft det så kallt som nu,
Det kunde gå ner till 1-2 minus på natten!!!!
Hmmm tur att hon valde Sverige nu och inte
i Februari månad ;0)

Underbar sommer till er alla!!
Kramen Cilla

10 kommentarer:

Levis o Vilda sa...

Tar tacksamt emot middagstipset! Har just kollat igenom arla.se (för tusende gången) för o hitta nåt bra o äta. Idag blir det korvpanna m. pepparrot... Ska verkligen prova din potatis!

Ha det gott vännen!

Kram Mia

Pilo sa...

Kul med middagsförslag. Detta ska testas!

Petra sa...

Vad jag blev hungrig. Tack för tipset.

Kram

hemma hos lilla mej sa...

Vad gott det ser ut bara så gott.1000 tack för tipset.Bara så skoj att testa nya maträtter.Hoppas allting är bra med dej sötis.Ha det bäst.Kram Rita ♥

exklusivvardag sa...

Vill tipsa om att ha västerbottenost i foliepaketen och skivade champinjoner, det brukar vi ha, mycket gott ihopa!

Fru Venus sa...

Mozzarella, bacon och tomat tillsammans med lite tunt skivad vitlökspotatis i foliepaket är också gott :-) Du, Australien sen i vinter låter inte helt fel...

Jess sa...

Gott att slänga in lite fisk efter 10 minuter också!!
kram

Hannis sa...

Lite skillnad på vintern där kan man säga=))
Perfekt med lite mattips!
Jag har kommit in i en sån där"vad ska vi äta" och kommer inte på något så det blir sallad...
Kommer se ut som en kanin efter de här semestern *skrattar*

Kram till dig/Hannis

Godastunder-tokigaidéer sa...

Härligt middags tips, låter mumsigt. Australien.....i am dreaming.....i whant to go back again, long time no seen.. Jag skulle kunna flytta dit, helt underbart land.

Ha det gott
Kram Anna

signerat 71 sa...

Tack för ditt middagstips - det måste vi snart prova.

Önskar dig en riktigt skön vecka!
Kram J