onsdag 14 juli 2010

Hur tänkte jag där?????

Kan ni ibland fatta vissa beslut & sedan ställa er själv frågan:

-Hur tänkte jag där??

Hmm sådan är jag ganska ofta & ett exempel skall jag dra
här.. Förra veckan erbjöd jag min syster att ha hennes barn
då både hon och mannen skulle jobba idag, barnen är en
pojke på 4 & flicka på 7

Här kommer höjdarn..
Imorse plockade jag fram wienerkorv & bröd att ta med i
mattermosen och ringde syrran & bad henne packa badkläder..

Hmm, hur tänkte jag där???
4 BARN SJÄLV MED MIG PÅ STRANDEN & dessutom är syrrans pojke
vansinnigt åksjuk... Hmmm
& jag fullkomligt ÄLSKAR fälla min solstol & bara njuta av
solen & inte springa för många steg..

Lösning,
Tog med svägerskan & hennes pojke 8år som moraliskt stöd
samt mutade mitt stora barn 13 år att hjälpa mig...

Alla barn är nöjda & glada över dagen
& denne morsan / moster är lycklig över ännu en dag på
stranden med sol på nosen ;0)

Ha det bäst vänner!!!

Kramen Cilla

9 kommentarer:

Levis o Vilda sa...

Ha ha, känner SÅ igen mig! Allt känns som en baggis när man lovar men sen när man står där är det inte alltid lika kul... Men du verkar ju ha löst det perfekt o alla var nöjda o glada : )

Kram på dig i värmen!

Cia40 sa...

Här är oxå en mästare på att "ordna" till det för sig!:)
Oftast slutar det med att jag sätter mig själv på "pottkanten"i situationer, som oftast brukar gå bra, som tur väl är, men jag själv är helt slutkörd
efteråt:):)
KRAMAR Cia:)

hemma hos lilla mej sa...

ÅÅÅÅÅåååå ja du är bara bässsst,hihi,Ja det var en 100 poängare.Vad bra du fixade till det.Ha en skön kväll sötis.Kramar Rita ♥

Mycket annat & lite betong sa...

Jo, ibland händer det.
Men du fixade det bra, smart!

Ha det bra i värmen!
Agneta

Mys och hemtrevnad sa...

hum...känner igen mig i detta fenomen..tala först tänka sen*fniss. Men som sagt, det brukar lösa sig*ler kramis semlan

Lantliga drömmar sa...

Jag känner verkligen igen mig ! ;-) Nilla

Jess sa...

Men du, du kom ju på en alldeles strålande lösning!
kram

Fru Venus sa...

Ha ha, hoppas det gick bra! :-)

Med en doft av lavendel sa...

hej tack för titten på min blogg. det låter som din dag blev lyckad till slut, man kan ju alltid skylla på värmen när man tänker fel.men ack en sån härlig sommar vi har fått, här har det inte kommit en droppe regn på flera veckor.
kram annika