fredag 16 juli 2010

Har ni råkat ut för

Vidriga telefonförsäljare??
Först & främst vill jag säga att jag drar absolut inte
alla telefonsäljare över en kam & dom flesta är
riktigt trevliga, MEN.. igår ringde en som nog
skall tänka om..

Till en början så uppfattar jag inte hans namn & på
en knagglig svenska säger han att han är från tele2
på uppdrag från telia, seriöst tänkte jag & lyssnade
vidare..
Lyssna en stund & kände hur stressad jag blev då
han avslutade varje mening med, Cecilia... Cecilia
Han pratade så fort att jag kände min puls ökade
och jag förstod INGENTING av vad han sa...
Då säger jag:

- Du får ursäkta men du pratar så fort att jag blir
alldeles stressad!!!

Till svar får jag:

- Men oj Cecilia, Förlåt Cecilia, Men vi gör så här Cecilia...

Då får jag nog & säger, Du skall ha tack för du ringde men
jag är INTE intresserad....

Till svar får jag då...

- Tut tut tut tut

HAN SLÄNGDE LUREN I ÖRAT PÅ MIG!!!!

Är det läge för han att ta semester eller byta jobb??? hahaha


Hur som hellst så hoppas jag ni alla njuter till fullo
av denna underbara sommar & får en ljuvlig helg..

Här lutar det idag åt stranden på fm för att senare
dra till butiken i em & ställa mig en stund
bakom disken...


Ha det bara bäst!!
Kram Cilla

9 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Ja telefonförsäljarna och dessa som ringer om pensionspengarna kan ibland göra en galen. Men alla är ju inte otrevliga men övervägande många. Min första semesterdag ringde det 5 stycken puh. Ha en skön dag. Nilla

hemma hos lilla mej sa...

Jag bara lägger på!!!! Blir galen på alla som ringer och tjatar.Men det finns ett nr man kan ringa som inte kostar ett cent och då blir man av med dom.Ska kolla upp det om du vill.....Annars är det ju bara så underbart nu .Ha en skön och mysig dag gulliga du Kram Rita ♥

Fru Venus sa...

Vi slipper faktiskt telefonförsäljare på Åland :-)

Villa Vinkelhaken sa...

Ja telefonförsäljare är så jobbiga. Blir nästan aldrig av med dom. Som tur är ringer dt inte så många längre...

Ha en skön helg!
Kram Jenny

Mys och hemtrevnad sa...

jag tycker faktiskt illa om telefonförsäljning. Vill jag ha något letar jag upp det själv. Blir vansinnigt irreterad när det ska tjatas om ditten och datten...hujedamej...Maqn ska inte dra alla över en kam, men en liten borste kanske går bra?!*ler kramis semlan

Vita Falkens Lantliv sa...

Visst är det super jobbigt med telefonförsäljare, jag brukar säga att jag inte är intresserad innan dom börjar snacka*S*
Hoppas allt är toppen med dig:)
Kram Susanne

Linda Rö sa...

Hej Power Puff tjejen!! Ja du oförskämda säljare är så jobbiga! En tjejkompis till mig fick ett samtal från Barncancerfonden - hon hade dock precis skänkt pengar till Cancerfondon och kände att hon inte hade råd med mer - till svar fick hon då "Men har du någonsin sett ett barn dö i cancer?"
Vilken idiot ! Min kompis blev så arg och skällde ut honom och slängde på luren!!!
Kram vännen

Jess sa...

Sådana har även jag råkat ut för!
Antagligen säljer de på provision och måste sälja för att få i hop till sin lön. Men att vara otrevlig ursäktar inget!
kram

Petra sa...

Tycker illa om ALLA telefonförsäljare. Det står jag för!