tisdag 13 juli 2010

Snigel på ballan...

Jodå, det har vi men slipper det där grisiga slemmet...
Han är nämligen i betong!!
Ganska söt va??


Det växer så det knakar på vår balkong & det skördas
friskt... Kan varmt rekomendera sockerärtor..
Kokade dom i lättsaltat vatten en liten stund & sedan
på med lite smör & salt .. M m m m m m



Just nu har jag en rabarber/jordgubbs paj i ugnen
som strax skall avnjutas med vaniljvisp ;0)
Shit pommes fritt vad mycket sommar gott det
finns att sätta i sig.. # LER #

Njut & Ha det bäst rara vänner!!

Kramen Cilla

9 kommentarer:

Jess sa...

En sådan söt liten snigel kan även jag tänka mig att ha här hemma!
Det finns alldeles för mycket gott att äta... :)
kram

BP sa...

Alltså ditt inlägg om dammsugaren är ju sååååå bra!!! Åsså undrar jag om du har bränt cementsnigeln alldeles själv? Fin den är.

PS. Stort tack att du kikade in hos mig. Alltid roligt med nya bekantskaper:-) DS

Levis o Vilda sa...

Håller med om att det finns mycket gott, inte alltid så bra... Måste ju tänka på beachen också *fniss* fast just nu struntar jag blankt i det!

Ha en toppenkväll o njut av smarrig paj!

Kram Mia

Lantliga drömmar sa...

Den snigeln var väldigt söt. Annat är det med dom som kryper på min tomt, isch. Nilla

Limetwig sa...

Ja den va söt! Vihar ännu inte sett till några hemma hos oss ännu...men de lär komma! Ha en fortsatt skön vecka! Åse

Cia40 sa...

Ljuvlig betongsnigel, ibland dina härliga grödor!:)
Nu frestade du mig rejält, blev så suuuugen på paj!:)
KRAMAR bästa du, Cia:)

Mys och hemtrevnad sa...

låter mumma med paj...kramis semlan

OlgaA sa...

Ju, väldigt fin var den snigel... för att den är i betong kanske? Så fin!!! Har du gjort den själv? Duktigt gjort då!


kramr/Olg@

hemma hos lilla mej sa...

Hoppas att pajen blev god.Här blev det glass jordgubbar och grädde bara så gott.Önskar dej en skön sommar dag sötis.Kram Rita ♥