måndag 12 juli 2010

Ny Leksak????

Eller så kan man kalla det en ny "Så illa tvungen sak"
Hur som hellst i fredags innan barnen & jag skulle fara
iväg till stranden tänkte jag:
A, jag kör en snabbsväng med dammsugarn innan vi
drar... Hmmmm det trodde jag...

Det slutade med att jag fick agera brandman & släcka
rök samt stor vädra!!!!
Fejade på som jag brukar & rätt vad det var så började
den låta väldigt märkligt, samt lukta & efter detta kom
röken med lukt av bränd motor..
Hmmm & GRRRRRRRRR

För er som brukar läsa min blogg vet att jag gillar rent
& iordning, så en söndrig dammsugare = KATASTROF

Ringde eltjänstbutiken som ligger mitt över min butik,
http://www.vellingeeltjanst.se
för att kolla vad dom hade & denna lades undan till
efter stranden fast i blå...


Alltid lika trevligt bemött blir man &
dessutom fick jag ett städkit med
rengörningsprodukter + dammsugspåsar!!


Då jag ringde min man för att tala om vad som
hänt fick jag rart till svar:
- Men älskling du behöver inte fråga om du får
köpa en ny dammsugare..

Jag- tyst

Mannen- Eller ville du ha pengar??

Jag- Nääääääääää jag ville bara informera...

Nu hör det till saken att jag är STOR konsumet
av dammsugare & detta är 5:e dammsugarn på
10 år. Tror ni han blir trött på mig ibland???
( nja, marginellt tror jag hihihi)

Hur som hellst nya dammsugarn fungerar super
& morsan é glad igen!!!

Förutom att jag dammsugat påsistonde har ;0)
har även mååånga timmar spenderats på stranden..
Tjohooo vad det är härligt!!!

Hoppas ni haft det underbart!!??

Kramen Cilla

5 kommentarer:

Levis o Vilda sa...

Ja, vissa saker bara kan man ju inte vara utan... Som kamera eller dammsugare! Tur att mammorna är glada igen ; )

hemma hos lilla mej sa...

Tänk vad glada vi blir med grejer till hemmet som funkar.Snabeldraken kan manju bara inte vara utan.Men ju äldre män blir vet du nog redan.Ju dyrarare leksaker.Hihi.Ha det gott rara du kram Rita ♥

Fru Venus sa...

Vad GÖR du med dina dammsugare?? Jag har haft samma i 11 år och dammsuger 150 m2/tre ggr vecka!? Och klart du ska ha en röd ;-)

skapa och inreda sa...

Inte kul med damsugare som försöker leka drake och spruta eld:)
Den nya ser fin ut, gillar rött.
Kramizar Annika

Petra sa...

Satan i gatan vad det måste ha rykt.