måndag 18 januari 2010

Vit lackfärg..

Ja säg vad man inte kan måla
det på?? För många många
år sedan fick jag en svart smides
ljuskrona som nu tyvärr fått bo
på vinden i många år..
tills för ett tag sedan då jag målade
den med vit lackfärg!!!
Vilken upplyft och denna får nu
pryda vår ena hörna i sovrummet.. Ovanför denna stol...
Hjärtat är från Country House..


Idag skall jag tillsammans med
familjen bege oss till Ikea,
Är bla lite sugen på en grå
fårskinns matta... Hmm vi
får se vad som följer med i
påsen på vägen hem!!
Önskar er alla en bra dag!!
Kram Cilla

7 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Så bra det är med sprayfärg!!! Den blev jättefin!
Kram L-L

Hannis sa...

Ser fint ut och med den fina stolen nedanför också!
Visst är det bra hur saker kan ändra skepnad och få nytt liv med färg?
Det blir helt nytt!

Ska till Ikea på Onsdag och jag lyckas då aldrig komma därifrån tomhänt=))

Kram Hannis

Pilo sa...

Ja allt går i vitt. Har fått en del inspiration av bloggar som din så kanske kommer ett par möbler hemma hos mig också målas vita. Har dock alltid hört att man inte ska måla om möbler men samtidigt är det väll bättre att de används :)

Hittade du något roligt på IKEA?

Är inte Kolme något som finns ute i skärgården också? Kanske tänker jag helt fel...

Mia sa...

Ja, tänk vad den vita färgen kan göra mycket. Jag hade en svart smidekrans som jag klädde in med konstgjort granris och lite annat fint jag hade hemma det blev en julkrans som fortfarande hänger uppe.
Nu skall jag titta lite i din butik.

Kram Mia

Mia sa...

hej igen jag trodde du hade en nätbutik .

Designe sa...

Åh så mycket fint! HÄrligt med fårskinnsfäll! Nu var det längesen jag besökt Ikea men ska försöka shoppa lite mindre..är ju så lätt att man nätshoppar oxå! Ha en bra dag! Kram :)

Madeleine Berglund sa...

Ååå vad kul att åka till Ikea. Blev det några fynd?
Kanske en varmkorv i alla fall?
=)
Kram madeleine