måndag 15 februari 2010

Små förändringar kan..

göra så mycket..
Som här tex, en kruka
jag haft blommor i och
ett hjärta med ett grovt
band om..
Simsalabim..
Lite vit färg på krukans
handtag, ett tårtpapper
& så blev det en ljuskorg..
Piffade även till hjärtat med
ett spetsband..

På tal om tårtpapper så
är det även läckert att lägga
i botten på en trådkorg och
sedan bara sätta i tex en
kruka med lite lökar..
Enkelt men ack så trevligt!





Kakfatet står idag tomt
och inväntar morgondagens
påfyllnad då vi skall fira min
födelsedag :0)
Skall idag inhandla det sista
till morgondagens bjudning
bestående av en kyckling
taigryta med ris, sallad & bröd.
Till kaffet blir det en tårta med
hallonmousse och krossad dajm..mmm
Skrev för ett tag sedan att det inhandlats
färg till hallen och den är nu färdig målad,
endast lite små detaljer som skall på
plats och sedan skall ni få se bilder..
Önskar er alla en underbar vecka ;0)
Kramen Cilla




10 kommentarer:

Hannis sa...

Snygg ljuskorg!!
Tårtpapper har jag ju faktiskt hemma, köpt för att göra strutar men det funkar ju till korgar också=))

Och grattis i förskott!!

Kram Hannis

Evelina sa...

Hej!

Vad fin din ljuskorg blev!
Tack för att du tittade in till mig!

Kram Evelina

Tessie sa...

Grattis i förskott!
Dina små ändringar gjorde verkligen skillnad :-)

Spännande med bilder av hallen...

Kram Torparfrun

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Blir nog till att köpa lite tårtpapper framåt, går ju att ha till massor med pyssel!
Tack för dina fina ord hos mig!

Nu hoppas jag att du får en riktigt mysig födelsedag!
Att den blir god förstår jag redan, mat i min smak=)

Kram Mimmi

Sköna o Gröna Ting sa...

Tack för dina lyckönskningar Cilla.., så glad jag blev av att läsa dom!!!

Zinkhinken är ju bara så läcker och ännu läckrare med ditt trolleri:)
I höstas gav jag bort en sådan hink fylld med flasköl till en kille som fyllde år.., blev uppskattat kan du tro.

Redan idag passar jag på att säga GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!
Imorgon är det DIN dag och jag hoppas den blir helt fantastisk Cilla:)

Grattiskramar till dig...
Marianne

N sa...

Hejsan

Hittade din blogg via mina kompis Mia-Kinoko. Verkligen min smak.

Hälsar
Nettan på Vitaljuvahem.blogspot.com

Vita Falkens Lantliv sa...

Säger GRATTIS nu då:)))
Blev man sugen på gottis med...hmmm....ja det är små medel ibland som räcker för att det ska bli lite nytt.
Ska bli spännande att se hallen
Kram Susanne

Pilo sa...

Får man frå+ga avrt det fina kakfatet kommer ifrån?

Fröken Fräken sa...

Åh, grattis i förskott!
VIsst är det så, man behöver inte alltid satsa på stora förändringar för att uppnå skillnad.

Limetwig sa...

Gillade ditt kakfat, är det nåt du har i butiken? Får passa på att gratulera i förskott!!! Hoppas du får en bra födelsedag. Åse