onsdag 24 februari 2010

Svag för..

doftljus..
Speciellt detta från Ikea i
vit stengods kopp..
Ja som ni förstår kom vi
iväg på vår efterlängtande
shopping idag, Tjohoo!!
Det blev skor till storkillen
på Stadium, killarna fick
köpt ett nytt spel till PS3
& morsan fick shoppaloss
på Ikea...
Detta är lite som fick följa
med hem idag, ljus,hylla,
skärbräda och lite tyg som
killarna tyckte var fräckt,
de gillar Manga stilen och
jag gillade färgerna ;0)
tanken är att dom skall få
två tavlor och nedan ser ni
den ena av dom..

Jag fullkomligt älskar snabba
lätta lösningar som blir bra..
som detta tex: lite tyg, en ram
& lite tejp! Simsala bim och
tavlan skall snart upp på väggen..

Rullen ni så på första bilden är
vit plastfilm som jag skall piffa
upp köket med såsmåningom..

Nu skall det stekas köttbullar från
Ikea till middag.. Lyxigt?? nja..
kanske inte men barnen tyckte
att det var synd att pappa inte var
med men om vi hade köttbullar
så fick han ju vara med på ett hörn ;0)
(tror inte mannen är speciellt ledsen att
han missade dagen..)

Funderar om jag skall föjla med syrran
imorn bitti på bokrea, avresa 06.40!!!
Ja vi får väl se.
Fler som funderar på bok rea??

Ha det bäst alla rara & om jag inte
skrivit det på ett tag så tusen åter
tusen tack för alla gulliga kommentarer..

Kram Cilla

8 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Hejsan!
Bokrean skippar jag denna gången:)
Vad kul att du kom iväg på lite shopping!
Jag är sååå shopping sugen, men efter denna vinter så får jag tyvärr hålla lite i plånboken....Grrrr.
Ska bli kul att se vad det blir i köket med plast filmen.
Ha en super kväll kram Susanne

Madame Vit sa...

Smarta och enkla lösningar är roligast =)
Bra deal att du fick vandra på IKEA hihi =)
Ha en fin kväll
Kram Fia

Fröken Fräken sa...

Vad roligt med Ikeatripp! Jag försöker få med mig lite sällskap på en tripp dit men det går sisådär... men jag får ju till Sthlm imorgon så jag ska inte klaga. Det där tyget var ju som gjort för att göra en tygtavla av!

Mia sa...

Jag gillar tyget är det också från Ikea det blev ju super snyggt. Kanske vore något till stora killens rum som går i svart och vitt.

Kram Mia

Pilo sa...

Coolt tyg. Gillar också detta skarpt!

Bokrean går jag sällan på men man kanske borde. De sidorna som finns på nätet kör ju också bokreor så man kan sitta hemma och beställa. I like!
Är dock dålig på att hämta ut mina paket...

Nilla Q sa...

Åh, vad härligt med en riktig shoppingdag! Gillar verkligen det där ikea-tyget!

Kram Pernilla

Hanna sa...

Så mycket gott du visar i inlägget här under.
kram
hanna

Sköna o Gröna Ting sa...

God morgon Cilla!
Tack för din goá hälsning, skönt och veta att man inte är ensam om att känna som jag gör:)
Jag har haft en riktigt skön vecka och visst hinner man med mer här hemma när man inte sitter bänkad framför datorn varje dag!

Ursnygga tavlor du har fått till, dom hade tjejerna här hemma oxå gillat:)

Kom du iväg på bokrean?
Jag försöker komma iväg varje år men i år har jag bestämt mig för att läsa klart alla jädrans böcker som ligger olästa först innan jag far iväg på någon bokrea igen:))))

Ha en skön dag Cilla...
Kram
Marianne