onsdag 4 mars 2009

Fika, Storbak & Leila ikväll...

Som sagt härom dagen när det var storbak hemma hos mig blev det en del bakat..
Här ovan ser ni ett medelhavsbröd med röd paprika & feta ost!!
Vi hade detta som brytbröd till vår flygande Jakob i Söndags.. Mums!!
Där var då ingen sås som gick till spillo ;0)

Här ovan ser ni en del av lingon brödet jag bakade, måste erkänna att det inte
blev riktigt lika nyttigt som det skulle..man skulle ha en del rågmjöl (tror jag det
var) och en del vetemjöl, men jag körde vetemjöl för hela slanten :0)
Smaken var kanon & brödet smakade nytt även dagen efter...
Dessa två recept finns med i bak boken " Baka MATBRÖD " som min
kära syster köpte nu på bok rean till mig...
Kan varmt rekomendea denna bok ;0)


Och bäst av allt TILL KAFFET hade vi en äpplekaka med smulpaj
som innehöll choklad bitar.. Denna gjordes som vanlig smulpaj fast
med grov hackad choklad i pajdegen & på äpplena hade jag förutom
socker & kanel även hackad mandel... MUMS!!!
Åååå vad jag älskar fika.. & dessutom med trevligt sällskap...
Visst är underbart med fikor???

Nä om man skall få till någon middag så disken är undan & rumpan i
soffan till Leila premiären på t4 plus i kväll kl 21.00
( Med något gott fram för sig, thihi..)

En mysig afton till er alla..

Kramen Cilla

2 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Mums vad gott med hembakat! Vilka fina bilder, kan nästan känna doften hit... = ).
Ha det bra!
Kram L-L

Anonym sa...

Tja - du har ju mitt nummer ifall du behöver fler till din testpanel ... eller för att slicka upp resterna....