tisdag 31 mars 2009

Vardags Lyx...

Visst är det såå viktigt att i dagen stressade
samhälle inte glömma bort att njuta i
mellan varven?? & unna sig lite extra??
Så igår lyxade vi till det lite god kvälls fika ;0)
Vi drack ett gott rött te jag varmt kan rekomendera..
Detta är inhandlat i lösvikt från en av mina
favorit affärer " Drink & Wear " i Vellinge...
Men går säkert att hitta i vilken te affär som
hellst.. ( Det luktade dessutom Ljuvligt ;0)

& till detta en nybakad rulltårta....

Jag passade även på att baka ett
Norskt Havre Bröd som jag bjöd
mina frukost gäster på
imorse.. Hade nämligen kära
vänninorna A & A på frukost imorse,
För varför bara träffas på dagen/kvällen??
Om möjligheten finns till frulle??
Himla trevligt med lite tjejsnack & kaffe
på morgonkvisten :09
& dessutom skiner solen idag.. Tjoho!!
Ha det bäst..
Kramen C



10 kommentarer:

lolla sa...

hejsan
tack för titten...
härligt med vardags lyx det är ju där man är mest i vardagen..
ha en härlig dag lolla

Vårt lilla hem sa...

Åh det låter mysigt med en vänninefrukost! Vilken rolig idé!

Visst är det underbart och så viktigt att lyxa till det i vardagen ibland! Ett gott te och fika sitter alltid rätt :)

Kramkram! Jenny

VIT och PASTELL sa...

Aahh, vad mysigt med frukostträff med väninnorna. Men ack så sällan man har möjlighet till det, tyvärr.

Kram Maria

Vita små hjärtan sa...

Tack för din kommentar! Nu hittade jag till dig. Mysigt! Ha de gott!

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Hej!
Så ljuvligt gott det ser ut, älskar hembakt!!
Tack rara du för kommentaren.
Ha det gott!
Kramar Camilla

Fröken Fräken sa...

Vore jag bara lite mer morgonpigg, så vore det ju härligt att slänga ihop lite nybakt på morgonen.. :-)

Jessica sa...

hej du har en väldigt mysig blogg själv skratta då jag såg att du målat om ikeapuffen det har jag också gjort hihi ha det bra kram jessica

VITA NYANSER sa...

Vilken bra idé att träffas till frukost = )!

Kram l-l

Villa Carl Larsson sa...

Ja man borde verkligen lägga in lite mera vardagslyx i vardagen :) Att äta frukost tillsammans är en alldeles utmärkt idé men det gäller ju att det ska klaffa och att man är intresserad av det båda två eller alla tre, eller hur många man nu är. Det lät väldigt mysigt. Vad gott allt ser ut dessutom. Jag har kämpat och kämpat hela dagen med att motstå en chokladkaka jag har i skafferiet. Jag har en tendens att unna mig alldeles för mycket på vardagen haha. Nån måtta får det ju vara minsann :)

Kram Josefin

Monkan sa...

Vad kul att du hittat till min blogg, tack för kommentaren, och vad trevligt att jag nu får en ny blogg att utforska :-)

Ah, te! Jag har tungt te-beroende på kvällen ;-) av valfri/varierande färg. Rulltårta, suuupergott! Och så snabbfixat. Kompisfika på morronen har jag också testat, toppenmysigt, och extra kul att kunna bjuda på nybakat bröd då och bröd med havregryn i är ju jättegott. Jag bakade bröd igår, ett supernyttigt och fantastiskt gott (recept i bloggen), med bikarbonat i och det var väldigt skönt att slippa allt jäsandet tycker jag.