söndag 29 mars 2009

Söndag igen..

Då jag vaknade i morse sken solen och
visst känns det så mycket lättare att
stiga ur den sköööna sängen då???
Tanken innan jag steg upp var
att ha en ljuvlig Söndag i solen och
få lite färg på nosen...
Men vänta var gick det fel???
Sitter nu framför datorn men är strax på
väg att ta hand om tvätten & den där
solen lyser bakom moln med sin frånvaro..
Hmm..
Skall nog ta & plantera fröerna jag köpte
härom dagen så dom kan få gro..
Köpte hem bla persilja & bladsallad,
För visst känns det lite extra lyxigt &
gott & bara gå ut & plocka sitt egen odlade??
Fler som har odlingsplaner??

En riktigt mysig Söndag önskar jag er alla ;0)
Kramiz Cilla

5 kommentarer:

Vit Romantik sa...

Så skoj du kikade in hos mig och lämnade ett litet spår:)

Ja vart är solen!! Visst är det lyxigt med egen odlat! Sambons föräldrar och min mor hjälpte oss förra våren då det var första året vi bodde i huset. Det behövdes verkligen då varken jag eller Erik har några gröna fingrar. Men så mycket gott vi hade sen!!! Roccula är min favorit och så lätt odlat!! Längtar till den tiden kommer:) Oj vad mycket jag skrev, hoppsan!! Nu ska jag kika vidare i din blogg och göra ett besök i butiken spännande!! kram Johanna

VITA NYANSER sa...

Här är det inte heller någon sol. Har passat på att måla på lekrummet, golvet ska bli vitt. Får fixa ljust inne när det bara är grått ute.

Ha en skön söndag!
Kram L-L

annashusidingtuna sa...

Hej!
Tack för din kommentar hos mig!
Kom på när jag läste ditt inlägg att jag har några fröpåsar liggandes och måste nu kollla upp när det var man skulle så dem, tror att de bara skulle sås på frihand....
Ha en skön söndagskväll!
Kram anna

Villa Carl Larsson sa...

Så du har också tvättat idag. Jag med! Ibland så måste man ju..

Jag har även sytt lite. En till gardin har det blivit. Den ena köpte jag, den andra sydde jag själv :) Tack för din kommentar. Hoppas du fick en bra söndag trots att solen lyste med sin frånvaro. Önskar dig en bra kommande vecka. Kram Josefin

Nettan sa...

Jamen nu i veckan ska det bli sol å 15 grader varmt! Har de lovat i alla fall, håller tummarna för att det stämmer!
Tack för din gulliga kommentar hos mig! Ha en bra dag!
Kram Nettan