torsdag 12 mars 2009

Vår Tecken..


I vårt fönster...
Idag skiner solen för fulla muggar!!
Uuunnnderbart, även om det var 2 minus i
morse så var det ändå vårkänslor i luften..
Och på tal om vårkänslor så tänkte jag
passa på och visa vårt vårtecken
som befinner sig i vårt köksfönster..
I höstas då vi var på semester köpte
vi med oss hem några goda snacks paprikor
som vi sedan torkatde fröna ifrån & satte i
jorden.. (för ca 3 veckor sedan!!)
Gissa om det växer & gror!!!
För övrigt så är det väl snart dax att
börja plantera allt övrigt gott man
önskar inför sommaren..
Och visst finns där väl inget som
smakar bättre än det man själv
odlat???
Det blir en viss känsla blandat
med god smak, eller vad tycker ni??
Ha det bäst & var alla rädda om er...
Kram Cecilia

7 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Vad kul med egenodlat! Du gav mig en idé om att jag kanske skulle ta och sätta lite frön. Kram L-L

Skatan sa...

Vilket härligt vårtecken du bjuder på!

Det behövs en sådan här dag då snön yr än en gång...

/Anna

Barn & Inredning sa...

Visst är det ngt speciellt med egen odlat...som du säger inte bara smaken utan känslan utav att man själv odlat det.

Bara solen är framme så blir man så glad...det kvittar att det är minus grader...det känns ändå som att ljusa tider är på väg :)

Kram Kram Malin

annashusidingtuna sa...

Tack för din kommentar hos mig för då hittade ju jag till din blogg!
Helt otroligt att fröna har växt så mycket på så kort tid!
Kram Anna

Sabina sa...

Det är så härligt med våren, när man vet att sommaren är på kommande.
Kanske jag också borde odla något själv. Har varit jättedålig på det, men visst är det trevligt med egenodlat. Vad annat brukar du odla själv?
Kram S.

Signe 1 sa...

Hej, kul att hitta hit:-). Mysig o harmonisk blogg du har! Är ny i bloggvärlden o guud så kul det är!!
Kika gärna in, kram Sofia

Jenny sa...

Hej Cilla! Första gången jag kikar in hos dig:)
Vad kul att att fröerna tog sig!!
Så härligt med det man odlar själv:)

Kram Jenny