måndag 17 maj 2010

Gjort det Igen...

Vaknade imorse med en sjujäkla träningsvärk i mina ben.. huuuu
Men bet ihop (hmm #NÖJD#)
Frulle till barnen & vanliga morgonbestyr & här kommer vi till
det ovanliga...
Vattenflaskan!!!!

Jodå, den fylldes & jag gick med lill Z till skolan för att sedan
powerwalka i tufft tempo i 35 min!!!
Så här sitter jag nu med datorn i knät,
nyduschad, gott kaffe framför mig & ännuuuu mera ont i benen..
Fniss....
Skall strax ta hojen till mataffären för att fylla upp kylen
efter långledigheten...
På påläggshyllan imorse ekade det: hohoho...
Igenkännande hos er med???
Önskar er alla en riktigt skön Måndag ;0)
Kramen från otränade Cilla

20 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad du kämpar.Tror inte du behöver en ny garderob .För du fixar detta!!!!Ha en skön måndag vännen :Kramar Rita ♥

Linda Rö sa...

Bra kämpat... Du fixar dom där kilorna hur lätt som helst. Och du som inte skulle träna??
Underbart!!!! Jag ler när jag läser..
Kramar

OlgaA sa...

Hej hej!!

Så roligt att du tränar! Jag börjat för ett par månader sen. Efter ca 20 års uppehåll ^^ hmmm... tänkte få bort rester av graviditetskiloerna... Tänk hur besviken jag är som gått upp 3-4 kg!!! grrrrr är såååå besviken... men läste på nätet att man ska inte lägga av med träningen och så småningom de försvinner... BÄST för dem! :DD

Tack för energikram - känns så skönt att få stöttning av mina bloggvänner!!!

Du är bäst, Cilla!!!!

kramar, Olg@

Vita Falkens Lantliv sa...

Du är så duktig, men du har inte slutat röka med va??? Tänkte att du hade fått fullständig fnatt*S*
Jag har också gott en promenad på 35 minuter, men det var mer pensionärsrunda över min*S* Jag har en 13 årig jycke med mig och då går det inte sååå fort, så jag får nog tyvärr ingen träningsvärk:(
Ha det gott vännen!!
Kram Susanne

exklusivvardag sa...

Mäste säga att du är duktig :-)

Mys och hemtrevnad sa...

Duktiga du...vill med orka motionera mera! kramis semlan

skapa och inreda sa...

Hej och hå kämpa på!!
Jag vet att det är kämpigt i början. Började själv röra på mig när jag slutade röka för 12år sedan, de förstas åren cyklade jag mycket sedan var det en arbetskamrat som lockade mig till att springa några meter. Herre gud!!! Jag fick blodsmak i munnen efter 25m men jag fällde ut hornen i pannan och släppte ner svansen och fortsatte löpträna tre gånger i veckan. Efter tre månader sprang jag 3km i sträck vilken lycka!! Efter nio månader så sprang jag tjejmilen i Stockholm på en timme, gissa om jag var stolt över mig själv?
Efter ytterligare ett halvår så sprang jag mitt första Göteborgsvarv, en halvmaraton 21km, då var jag 45 år. Jag är ett levande bevis på att allting går bara man fäller ut hornen i pannan:)
Jahg hejar på dig. Kram Annika

Petra sa...

Heja dig vad du är duktig! Kram

softgrey sa...

Kul att du vill vara med i min tävling. Välkommen! Du har förstås två vinstchanser i varje månadsdragning.

Lycka till med träningen!

Kram, Anette

Milla sa...

Måste säga att du är fantastisk som trotsar smärta...Härligt med träning.. Beach 2010 säger jag bara.../Kram Milla

Jess sa...

Bra kämpat!! Var själv ute idag!
Vi får peppa varandra!
kram

LOTTAS HOME sa...

Halloj!
Va dukig du är som kämpar vidare! Själv har jag fått hemskt ont i ryggen så jag får stå över powerwalken idag tyvärr. Ha en toppen vecka! Kram

Cia40 sa...

Hej o hå, kämpa på!!!:)

Kommer från en som inte vet vilket ben jag ska ta först OM jag nu skulle börja motionera:):)
Jag är rätt liten,(busschaffören brukar skoja att jag kan få åka på halv biljett) men det är ju inte fel att träna ändå, hjärtat behöver oxå sin motion!!!
"Tantvarning" på mig...hihi

Skickar nu en stärkande kram, Cia

Vita Falkens Lantliv sa...

Hallå igen!
Nu ramlar jag snart av stolen!!! Håller du på att försöka sluta med rökningen också?!!!!! Det där med julgrisen, här är en till! Jag har nog gått upp ca 3 kg på 47 dagar:( Vidrigt och äckligt!!! Jag önskade att jag var lika duktig som du och tog tag i träningen. Jag kommer inte kunna visa mig på stranden:(
Behöver du stöd och stöttning pga rökstoppet, så finns jag här:) Har det fortfarande jävligt stundtals men ska klara det!
Heja dig Cilla du är verkligen BÄST!!!!
Kram Susanne

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Hallå där fröken hurtig!
Inte är det väl beach 2010 du siktar på? Tänk långsiktigt typ Life 2070! Få träningen och promenaderna till en vana som du gör utan att det känns jobbigt... Kämpa på!

Kramar Mimmi

Limetwig sa...

You go girl :) Vet hur svårt det är... Kämpa på!
Ha det bäst! Åse

Vitt och Blått sa...

Vad duktig du är! Men ta det lugnt med benhinnorna bara, inte roligt om man tränar för hårt.. Själv har jag avverkat ett vårrus idag - skönt! Samma som hos dig, alla hyllor i kylen ekar hohoho.. Måste storhandla lite imorgon efter jobbet, fylla på lagret. Ha en bra vecka - kram E

[ c o y o t e ] sa...

Heej!!
Ge inte upp trots värk.. Det går över ; )
Bra gjort!

Ha det gott du med!!

♥Mia

Sköna o Gröna Ting sa...

Hohoho.., är du fortfarande i livet cilla:)))?
Hur känns det i benen, kommer du överhuvudtagen kunna ta dig upp ur sängen i morgon bitti?
Du är en tuff och envis tjej.., bra kämpat!

Nopp, här har vi inte sett röken av några vattenflaskor eller vägar man kan gå på, skyller på att vägarna är så sablans ojämna och svåra att gå på:)
Japp, jag är lat!

På tal om lat.., nu är det dags att kasta sig på kudden Cilla.
Sussa gott....
Kram
Marianne

Vit som snö sa...

Så bra jobbat!!! Visst känner man sej nöjd efteråt!!
Ösregn o storm under helgen lät inge vidare, hoppas solen nått er nu!
Kram Cilla