söndag 9 maj 2010

Så var det över...

Så här såg vårt kök ut i gårkväll...

Vilken genial id´e med att namna både godispåsar, muggar & skattgömmorna!!!
Min man hade gjort lappar med alla barnens namn på & detta var kanon...
Allt för att undvika " Du har tagit min " ...
Tog visserligen en liten stund men det vara det värt!!!
Som sagt, dagens kalas är nu överstökat & gick jätte bra!!
Korv ,köttbullar & mackisar slank ner och ännu fortare gick det då glassen med
strössel & sås kom fram.. hihihi
Alla fick gå på skattjakt och skatten bestod av kulor till killarna & tjejerna fick
halsband.. Mycket uppskattat !!



Var tvungen att ta en före efter bild..




Denna bild är tagen 11.50




Denna 12.05!!








Hemmet är nu iordningställt och jag är såååå lycklig att allt 8-års firande
är slut för denna gång...
Nu dröjer det en hel månad innan det är dax igen... Fniss
Då fyller storebror 13år!!!
Hoppas ni haft en lite lugnare helg?!
Mys Pys till er alla ;0)
Kramen Cilla



13 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Vilka härliga före och efter bilder ! Nilla

Jess sa...

Så bra att kalaset blev lyckat!
Alltid skönt när det är över och allt är i ordningställt igen!
kram

Rosor och Spetsar sa...

Vilken bra ide med namnlapparna, kan tänk mig att ungarna tyckte det var kul också.
Kul med gåvor till gästerna också.
Tack för gullig kommentar hos mig
Kram
Annelie

OlgaA sa...

Men vadå förre och efter??? Fint fint står alla skor i hallen!! Så prydigt!!! Nähä du.... Sådana gäster är välkomna hem till oss ;)

kram Olg@

Petra sa...

Tycker att det ser väldigt städdat ut mitt i kalaset också :-)

Vita Falkens Lantliv sa...

Så sköönt att det gick bra med kalaset:) Men dina bilder när alla var där, hmmm så ser det ut i vår hall när bara alla är hemma i familjen!
Kram Susanne

Godastunder-tokigaidéer sa...

Låter som ni fick en riktigt bra dag ändå..bra idé med namn lapparna.

Ha en jätte härlig kväll och njut av att det är över
Kram Anna

Cia40 sa...

Glad mamma:):)Nu när firandet är över för DENNA månaden!:)
Nästa kalas kommer ett gäng med tonåringar,(han blir ju tonåring), vad sägs om det KALASET!:)....Bara skojar hihi.

Vila nu upp dig, din dag kommer oxå snart,(mors dag), då får dina killar FIRA DIG!!!:)
Bästa kramen Ca:)

Pysselpalatset sa...

Hej, vad kul att du hitta till mig ...så jag hitta till dig. ha ha. Gillar namningen av påsar och muggar.... tar med mig idén till nästa barnbarns kalas. Tacka maken. Lwer.. gillar din ton på sidan så jag kommer tillbaka...Hälsar Jeanette

Pilo sa...

Vad härligt med kalas. Kan tänka mig att det är skönt nu när det är över =) Smart med påsarna!

Daniel sa...

Borde ha kommit med å lekt! :)

Hannis sa...

Snacka om belamrad hall!!
Hehe,vilken prövning!

Skönt att du hinner ta igen dig några dagar nu=))

Kram Hannis

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Ack vad jag gillar detta! Sonen min är för gammal för sånt, och bonusbarnbarnen är inte tillräcklig gamla än...men tiden jobbar för mig FNISS
Kram och pusta ut vännen, Petra B.