måndag 3 maj 2010

Tur i Kärlek eller spel???

Ja det brukar man ju säga, men om man
inte har tur med gröna fingrar vad har man då??
Ja den frågan har jag ställt mig idag...

I fm tog jag hojen till affären för att köpa mer
färg till våra förbaskade dörrar (börjar närma sig färdiga snart)
På vägen tillbaka passerar jag Plantskolan och
hojen styrde dit in..
Tänkte att jag inte behövde handla, men lite
inspiration är aldrig fel samt säga hej till dom
rara ägarna ( lillkillens klasskompis föräldrar)

Jaja drömma går ju...
Med hem i korgen hade jag vita hänglobelier,
en stor gräslök samt en tomatplanta..

Tomatplanta?? Odlade jag inte det för ett tag
sedan?? Jodå ett helt gäng kan jag tala om
och snart förstår ni vart jag tänker komma..

Dagens planta ser ni nedan..


Inte illa ;0)
Vad har då hänt med mina plantor???
Jo jag fick upp typ 20-30 småplantor &
tänkte.. Baggis att odla tomat!!
För ett tag sedan planterade jag om mina
småplantor var för sig & här kommer
resultatet..




Jag driver inte med er, det finns verkligen
bara en planta (nja eller vad ni vill kalla det )
kvar...
Förstår ni nu dagens inköp?? Fniss

En härlig afton till er alla!!

Kramen Cilla

17 kommentarer:

Jess sa...

Lycka till med nya plantan!
kram

LOTTAS HOME sa...

Halloj!
Hoppas det går bättre med dina nya plantor. Jag har heller inga gröna fingrar så jag har gett upp att försöka driva upp egna och köper istället. Ha en fortsatt bra vecka!
kram Lotta

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Hoppsan! Så det kan gå! Men det är ju underbart att strosa runt på plantskolor och blomsterhandlar... å inte kan man gå tomhänt hem!

Lycka till med nya plantan!

Kram!!!!!

Godastunder-tokigaidéer sa...

Små finssar för mig själv...du ska veta att det är inte så lätt att komma ihåg dessa små krukor som torkar ut på en dag, jag vet inte hur många år som jag satt egna men de är inte hälften så stora som de man kan köpa färdiga.

Lycka till med den nya
Kram Anna

hemma hos lilla mej sa...

Lycka till med den nya plantan.Älskar gå och kolla på blommor.Men det går ju inte att gå hem tomhänt.Hihi.Ha en skön kväll kramar Rita ♥

Milla sa...

Kul att du tittade in hos mig. Du hr en jättefin och inspirerande blogg själv och butiken din är inte så dum heller. Lycka till med plantan!:)

OlgaA sa...

Så roligt med hojen som åker autopilot ;)

Mina fötter och bilen och hojen - allt kort sagt styr över mig, alltid :D

Tomater - kanon roligt! Jag har varje sommar ett par plantor och barnen är sååå glada att kunna sköta om och sen skörda små (eller stora) tomater... Och jag personligen tycker om bara röra vid bladen och sen lykta på fingertopparna... Mmmmmmmm.... SÅ GOTT!!!! ;)

kramar Olg@

Malla sa...

Det var en liten en :)
Tack för din fina kommentar hos mig! :)

Amazingdays sa...

Vad roligt att du tittade in hos mig. Du är hjärtligt välkommen tillbaka!

Lycka till med tomatplantan.
//Carina

Lilla Lycksta sa...

Inte kan man motstå att ta en sväng förbi där det finns blommor. Något måste man alltid ta med sig hem:) Lycka till med din tomatplanta. Tack! för besöket hos mig. Fin blogg du har. Må så gott.
Kram Camilla

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Fniss, jisses, stackars ensam tomatplanta, vilket ansvar rackaren nu bär, ska föra generna ensam vidare, snyft.
Men dina nya ska ta sig bra.
Få man snart se dörren?
Hur gick det med duvorna förresten?
Nu tänker jag alltid på dig när jag ser "mina" duvor här flaxa omkring.
Kramen, Petra B.

Country Hill sa...

Tack för att Du titade in hos mig så hittade jag Dig. Synd att det är så långt till Din butik annars hade jag tittat in där också.
Lycka till med plantan.
Kram Lena

Pilo sa...

Det kallasför att ha otur =) Den som finns kvar kommer säkert att ge en massa frukt!

Hannis sa...

Hehe! Så underbart!
Skönt att höra att jag inte är ensam om ogröna fingrar!
Jag lyckas då aldrig odla någonting, inte ens krasse!

Men du kommer säkert att lyckas med nya plantan!
Vilket jobb med dörrarna.
Du måste ha ett tålamod som är enormt=))

Kram Hannis

Anna sa...

Hej!
Vad kul att du hittat till min blogg!
Vad jag vet så är tomater ganska så svåra att fixa. Min mamma odlade tomater i vårt växthus när jag var liten. Jag skulle väldigt gärna odla tomater men jag tror att de behöver värme, fukt och mkt sol. DVS ett växthus. Jag har inte det:( Men det är en av alla mina drömmar. Tänk att få möjligheten att göra ett alldeles eget... av gammalt tegel och gamla fönster...!
Mmmm..., nu försvann jag för ett ögonblick!
Ha det så bra och ta hand om dig!

Kram Anna

Cia40 sa...

Hej vännen!:)
Jag tror att denna en:a egenodlade plantan kommer att bära hur mkt tomater som helst,och just därför behövdes bara den :):)
Tur i kärlek och ett varmt hjärta sprider sig även till blommor o växter, så dina plantor kommer säkert att blomstra massor!:)
KRAM Cia:)

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Hoppsan sa, lycka till med den lille krabaten och dina nya plantor *fniss*

Ha ne bra dag!
Kram kram