onsdag 17 mars 2010

Behöver hjälp...

Har sett att ni dekorerat jättefina påskägg med
gamla motiv men minns inte hos vem jag såg
det???
Hur som helst skulle jag jätte gärna vilja
dekorera själv... Men hur gör man enklast??
( ja om det går fort går det också bra hihi)
Skulle bli super glad för era tips och tackar
tusen gånger på förhand!!

Då var det dax för drömmen om Italien på tv..
Har inte bestämt mig för vad jag gillar programmet
än.. Hmm
Vad tycker ni??

En mysig afton till er alla!!

Kram Cilla

Första bokstaven

2 kommentarer:

Hannis sa...

Förra året när jag fixade påskäggen så skrev jag ut fina bilder på nätet och sen limmade jag på dom.
Men först så hade jag vitmålat hela ägget.
Sen kan man ju dekorera med vad man vill,spetsar, fjädrar och annat.
Eftersom att jag inte är så mycket för påskpynt hemma så gjorde jag bara två=))

Har inte sett Italienprogramet...
Men det verkar råda delade tankar runt det!

Kram Hannis

Vita Falkens Lantliv sa...

Jag gjorde en snabbare variant av äggen. Jag tog vanliga påskägg. Tog tex not papper och rev i mindre bitar och limmade tills hela ägget var täckt. Sen vira jag runt snöre eller spets och knöt. Satte dit en fjäder. Vissa satte jag dessutom på ett fint gammalt motiv (som jag skrev ut från datorn)
Ang. Italienprogrammet så känner jag som du, varken eller.
Kram Susanne