tisdag 30 mars 2010

Målarburken é framme...

Har länge avskytt våra dörrar i hallen som i
mina ögon är dunderfula...
Igår slog jag slag i saken och började måla :0)
Det är fyra dörrar som skall förvandlas så jag
får nog räkna med hela påsken...

Min man konstaterade bara lite lätt igår,
att det blir aldrig omodärnt att maskera!!!
Jag har en viss förmåga då jag sätter igång
att det skall gå undan och lägger hellre tiden
på att beundra mitt färdiga verk än att lägga
tiden på maskering ;0)
Är ni duktiga och prioritera förarbete???

Ikväll skall jag tillsammans med min
massör granne och en tjej som skall
vara på ovanvåningen ha Påskmingel
i butiken!!
För er som bor i krokarna bjudes det på
fika och trevliga erbjudande mellan 17-21!!
Än sålänge verkar vi ha vädergudarna på
vår sida.. ( Tyvärr verkar det inte som
förkylningen jag åkt på vilja vara på min
sida bara...:0(

Ha det bäst alla rara!!
Kram Cilla

7 kommentarer:

Hannis sa...

Vilket jobb!
Ska du rolla eller spraya?
Blir kul att se sen=))

Förarbete...Nja, är väl sisådär när det gäller just den biten!

Kram Hannis

Limetwig sa...

För arbete? Va é det??? Nä tuta och kör är mer min melodi:) Tack för inbjudan, kanske kommer in en runda! Ha det bäst! Åse

Vita Falkens Lantliv sa...

Kul att måla dörrarna, eller kul när det blir färdigt:) Kommer bli kanon bra. Men ett litet tips från mig som du kanske redan vet men ändå..... när vi målade våra såna dörrar i vårt förra hus, då läckte den bruna färgen igenom. Så om jag var er så skulle jag måla med något som heter spärr/isoleringfärg. Den är också vit så blir liksom som en grundmålning:)
Lycka till och du, jag är inte bra på förarbeten annars;)
Kramiz Susanne

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Tänk om bodde lite närmre, då hade jag kommit på studs!
jo då i detta hus förarbetas det, både jag och mannen är noga med grunden... det är därför folk undrar varför vi aldrig blir klara...*ler*
Hoppas att ni får en härlig dag och att vädret står på er sida!
Kram Mimmi

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej Cilla, tack för besöket och kommentaren. Jodå näsan läker bra ihop ;O) Fin blogg du har du med ;O)
Ska nosa runt i din butik.
Har anslutit mig som förjare på din blogg också.
Må gott, Petra B.

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Maskeringsarbete är ju såå himla trist, men kanske bättre att ta sig tiden för att slippa att störa sig på färgstänk efterår...

Vet av erfarenhet ;)

Vill gärna se färdiga resultatet :)

Ha en trevlig mingelkväll!
Kramar Linda

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Synd att jag inte bor närmare, hade gärna tittat in på mingel i din butik, är så nyfiken. Hemsidan med smyckena är klar nu. Visar lite bilder på nyheter på min blogg imorgon. Hoppas många kunder kom och handlade under kvällen.
Kram Lotta