måndag 8 mars 2010

Vad tycker ni???

När vi var i Danmark senast så köpte jag dessa trevliga
ägg!! Fann dom idag när jag städade ett av mina skåp
och funderar lite på dom, Hmm
är det påskägg eller dekorations ägg i era ögon???


Idag har det varit hemmadag med barnen då stackars
stora killen la sig i magsjuka i natt.. Stackarn han é så
dålig!! Hade inte mage att läman lillkillen på skolan då
man inte vet hur resten av detta dygn ser ut men än
sålänge är både han och jag på benen.. puuuhhh
Så det blev till att bla städa skåp idag(som skulle behövts
för länge sedan..)
Lillkillen bestämde sig för att pärla ett halsband åt
en tjej i hans klass (åk1) När han var färdig sa jag:
-Ååå så fint!! Det skulle jag ju kunna visa på bloggen!!
Han svarade:
Tja! Gärna det.. (JÄTTE STOLT)
Så här kommer mästerverket:

Jag har inte fått 1 sunshine award & inte 2 utan 4!!!!!!
Gissa om det värmer?! :0)
Jätte kul!!


Dessa har jag fått av rara tjejerna med bloggarna:

http://www.godastunder-tokigaideer.blogspot.com/

http://www.mia-kinoko.blogspot.com/

http://www.vitafalkenslantliv.blogspot.com/

http://www.zinkochvitating.blogspot.com/

Tusen Tack än en gång!!
Det finns många bloggar jag gärna skulle vilja
dela denna award med, men först och främst
vill jag sända den i retur till de som gav mig den!!
Sedan väljer jag att hålla den öppen för alla rara
som besöker mig!!

Ha det bäst!!
Kram Cilla

13 kommentarer:

Sussi sa...

Skulle nog passa både påsk och dekoration, till påsk kan man ju blanda in lite gult :)

Vita Falkens Lantliv sa...

Angående äggen så säger jag precis som Sussi sa: alltså till bägge delarna:)
Usch så trist att han blev magsjuk, hoppas nu ni andra klarar er!
Kram Susanne

Godastunder-tokigaidéer sa...

Vilka vackra ägg, håller med de andra, att ha framme alltid.. lill killens halsband kommer flickan att bli jätte glad för.

Kram Anna

Handgjorda drömmar sa...

Hej!
Tack för din kommentar på min blogg! Får även säga tack detsamma:) Här fanns massa fint att kika på. Ett jättegrattis till dina awarder å visst är det kul med lite uppskattning emellanåt:D
Låter inget vidare med magsjuka... Hoppas du slipper ifrån eländet.
Återkommer - garanterat!
Ha en bra vecka,
Marie

Hus nr.14 sa...

Underbara ägg... passar både som dekoration och till påsk...
Marielle

Mia sa...

Hu vad jobbigt det måste kännas att veta att magsjukan forfarande är i hemmet.
Så sött halsband hon kommer att bli så glad när hon får det.
Grattis till dina sunshine awarder.

Du får ha en trevlig helg
Kram Mia

Sköna o Gröna Ting sa...

God kväll Cilla!!!

Tack för din mysiga hälsning, den värmde gott!!!
Önskar jag kunde skicka med massor med energi till din stackars son med magsjuka i denna hälsning:)
Det är så sablans trist att vara kass i magen, man blir helt slut!!!

Men du Cilla.., äggen kan du ju ha framme året runt, skulle nog vilja säga "året runt" ägg, dom var bedårande!

Åååå.., det är bannimej kärlek det.., vilket halsband han nu skall skämma bort denna tjej med, hon kommer bli överlycklig:)!!

Hoppas du får en underbar vecka Cilla och ta väl hand om dig!
Grattis till dina fina utmärkelser, dom är du väl värd!
Kram kram
Marianne

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Lider med er, stackare att magsjukan aldrig lämnar er. Fina ägg, både som dekoration och till påsk. Hoppas ni snart är på benen alla igen. Kram Lotta

. sa...

Hej! Har nog aldrig varit här förut...

Fina ägg. Halsbandet var så estetiskt. Förstorade det faktiskt. Hälsa sonen att jag tyckte det var fint!/Camilla

Mycket annat & lite betong sa...

Hej!
Det var första gången jag var här. Vilket fint halsband din lille kille har gjort.

Hälsningar Agneta

exklusivvardag sa...

Krya på honom :-)

Fröken Fräken sa...

Hu för magsjuka! Hoppas att ni andra hållt er friska ändå!
Är inte äggen gula och pyntade med kycklingar och påskkärringar tycker jag gott att man kan ha dem framme andra tider än på påsk.

Hannis sa...

Håller med om att äggen passar till både dekoration och till påsk!
Vad gulligt med halsbandet!
Ser väldigt fint ut.

Och grattis till din award!

Kram Hannis