onsdag 31 mars 2010

Ja det var det gjort..

Vårt lilla växthus har nu blivit tvättat och dom första fröerna är nere i jorden!!
Först ner i krukorna har det blivit sallad, tomat, basilika, bönor & persilja &
mer lär det bli innom kort!! Tjohoo!!! Vår känslorna spirar!!! Vad som mindre spirar är min tråkiga förkylning som nu tycks ha satt sig i hela
kroppen.. Grrr
Har varken tid eller lust med detta just nu då vi imorn skall ha
Påskbuffé här hemma.. & på Lördag är det Påsk partaj hemma hos mina
föräldrar med släkt & vänner!!

Vårt kvällsmingel igår blev hellyckat & under 4 timmar var det inte tomt
5min!! Så roligt!!
Kan även avslöja att jag hade bloggbesök!! Det var Åse med bloggen Limetwig
Attans så trevligt :0)

Kan även meddela att jag nog tagit lite vatten överhuvuvet med våra dörrar..
Hmm har bara målat 1 dörr 3 gånger!!! & ett varv behövs till!!
Det tar nog lite längre tid än vad jag räknade med.. Sören också!!
Nåja, det blir bra när det blir färdigt!!

En skön Ask Onsdag till er alla rara!!
Kram Cilla

12 kommentarer:

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Hoppas du kryar på dig snart!
Önskar dig också en skön onsdag.
kram

Lily sa...

Tack titten hos mig :D

Inte kul att bli förkyld just nu
:-(

Krya på dig

Glad Påsk
Kram Lily

Godastunder-tokigaidéer sa...

Tråkigt att du är sjuk, man hör många nu som inte mår bra. Men krya på dig.
Dina dörrar kommer säkert att bli jättefina men man vill ju att de ska bli klara med detsamma.....
Man har svårt att vänta..

HA det gott
Kram Anna

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Men vad kul att kvällen blev lyckad! Å kul med bloggbesök spännande att se ansiktet bakom...
Hellre en förkylning än magsjuka! Här snorar vi också men det känns som om det hör våren till...
Hoppas att du kryar på dig!
Stor kram Mimmi

Vit som snö sa...

Vad mysigt med groende fröer, det är ju verkligen vår då!
Stackars dej med dörrarna...vilket jobb!!! Men fint kommer det att bli!
Tack för grattishälsning:)
Och en riktigt fin påsk önskar jag dej! Kram Cilla

Limetwig sa...

Armbandet har prytt min arm idag och g-klaven och noten blev omtyckta! Måla på du vet ju att det blir bra sen... Åse

Mia sa...

Så kul med planering jag vill också men det får vänta. Det är så roligt att se allt växa upp.
Ha det bra och hoppas du mår bättre till påsken.
Kram Mia

Pilo sa...

Så blir det när man vill hinna allt på en gång =)

Vad roligt att det blev lyckat!
Hoppas att ni får en fin påsk och att du mår bättre snart.

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej i PÅSK stugan:))))

Önskar dig en fantastisk påsk och hoppas den blir solig, mättande, social och helt UNDERBAR!!!

Påskkramar
Marianne

Fröken Fräken sa...

Men så trist att bli sjuk till påskhelgen, hoppas att du snart kryar på dig!
Kan tänka mig att sådana där dörrar är svåra att måla, jag skulle välja oljebaserad färg fr bästa resultat.
Glad påsk!

Hanna sa...

Glad påsk!
Kram
Hanna

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Vilket praktiskt växthus, har jag aldrig sett tidigare!!

Här är det också förkylt värre, hoppas du nu är piggare.

Önskar dig en riktigt SKÖN och Glad Påsk!

Kramar Linda