måndag 1 mars 2010

Per Morberg

Denna bok köpte min snälla pappa bla till mig förra veckan på bokrean..
För er som gillar honom kan jag varmt rekomendera den!!
Där är både trevliga recept samt att han skriver om sig själv på ett
lättsamt sätt :0)
Jag tycker att Per Morberg är cool på ett annorlunda sätt & kan inte riktigt
sätta fingret på vad jag mer tycker om honom förutom att han är en
sjujäkla kock till att laga mat..
(Fast jag skulle nog inte vilja äta hans mat efter att han andvändt
matfettet som styling i håret och därefter fingarna i maten igen.. fniss)

Hoppas er helg varit bra, här var allt lugnt tills 05.00 i morse då mannen
panikvaknade och for på toa.. Jodå!! Vinterkräksjuka var det här!!
Har en fullständig panik i hela min kropp att bli smittad!!!!!
JAG VILL INTE HA KRÄKSJUKA!!!
Inbillar mig att gamla skrönan att om man sväljer 10 vitpepparkorn så
klarar man sig, så gissa vad barnen och jag gjorde 06.45???
Jodå 30 korn delades på 3...
NU HÅLLER VI TUMMARNA!!!!

Jag hoppas att ni alla får en underbar vecka & får hålla er friska!!

Kram Kram
Cilla

10 kommentarer:

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Å vad jag önskar att du och barnen slipper denna hemska sjuka!
Hellre hosta och snor!
Om man måste välja mellan två onda ting...
Brukar hälla i mig vitpepparkorn, gjorde inte det denna gång och då gick det åt pipsvängen!

Skulle såå gärna vilja ha hans bok, me like!

Ha det gott!

Kram Mimmi

Madame Vit sa...

Håller tummarna att ni klarar er!!! Det är inte skoj att alls det där =(
Hoppas mannen blir kry snart igen.
Börjar gilla Per M mer och mer. Men då helst utan matfettet =)
Kram Fia

Mia sa...

Jag har inte boken men har tittat i den hos Kenneths bror som fick den i julas så mycket gott och många fina bilder.
Hoppas verkligen inte ni blir smittade. Jag har också hört att man skall äta vitpepparkorn dock inte 10 utan fem så ni lär nog klara er.

Du får han bra dag och håll dig från mannen och de andra.

Kram Mia

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Jdå nu är vår lille gossa frisk och vi andra har klarat oss änsålänge *peppar peppar*

Hoppas mannen kryar på sig och att pepparn hjälper hålla kräksjukan borta!

Älskar Per Moberg och Vad blir det för mat! Han är verkligen lättsam och cool i köket, och kul att han lagar så mycket husmanskost... Skulle gärna kunna köpa den kokboken, kanske till min man som jagar liksom han!

Ha et gott!
Kram kram

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej Cilla!

Jag lider med dig!!!! Jag tycker nästan det är värst innan, man går och känner efter, har ingen matlust m.m
Jag ska hålla tummarna för dig och barnen:)
Kram Susanne

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
visst är Per lite cool. Har tyvärr inte hunnit med bokrean ännu. Usch och fy för kräksjukan! Hoppas att vitpepparn hjälper att hålla er andra på benen. Ha en bra dag!
Kram Lotta

Godastunder-tokigaidéer sa...

Låter klokt att svälja 10 pepper korn , det brukar vi också göra. Inte roligt att behöva få vinter kräksjukan... blä.
Per gör en massa god mat men jag håller med dig skulle nog inte vilja äta det han ahr gjort...blä.

Ha det gott
Kram Anna

Nilla Q sa...

Hej Vännen!

Hoppas ni lyckas hålla er friska, kanske pepparkornen hjälper! Känner igen den där panikkänslan, jag brukar bli lite lätt hysterisk...

Håller tummarna för er!

kram Pernilla

Limetwig sa...

Bläää fy för katten, håll er borta från mannen jag hade låst in min om det var han :) Tycker alla familjer jag känner har gått igenom det men pepparpeppar så har vi klarat oss!!! Ha det bäst! Åse

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Hmn ja det är ju det som brukar bli problemet... jag häller i mig mängder med vitpepparkorn tills jag får ont i magen av det ;D
Men jag har iaf klarat mig utan kräk de gångerna...

Kramen Mimmi