fredag 26 mars 2010

Kulor...

Jag kan ju inte påstå att jag är en kulälskande morsa
men tycker däremot att det är ett säkert vårtecken &
det glädjer så det visslar om det ;0)
För visst är det härligt när barnen själv vill gå ut &
slipper tjocke jacka & brallor?? Japp våren é här
och lill killen hade väskan full med kulor i morse..

Igår hade killarna studiedag & svägerskan
och jag delade på dagen, vi har våra killar i
samma klass.. Himla praktiskt :0)
Jag började med fm passet och vi drog då till
Rusta, Ikea & Stoff & Stil.. (ett litet puhh)
Lyckliga barn med pokémon ägg & kinderägg
och en glad jag med tyg & småplock avslutade
med korv och glass på Ikea för att sedan resa
hem och ta en fika i butiken..
Blev lite full i skratt och undrar? Räknas man
som stammis på Ikea fiket om man är där var
och varannan vecka?? ;0) hmm

Då var det fredag igen!!
Har nu på fm både helg städat & handlat..
Inget kul men ack så skönt när det är gjort!!
Denna helg skall jag så smått börja sätta mina
fröer och imorn blir det middag hos svägerskan
då hela grabbgänget skall till Jägersro travbana!!

Vill nu önska er en underbar helg!!

Kramen till er alla!!

Cilla

8 kommentarer:

promenader på landet sa...

Hej och tusen tack för titten hos mig! Nu hittar ju jag till din fina blogg också och jag kände att jag fastnade direkt! visst är det ett härligt vårtecken med kulor!! Ha en skön helg kram Maria

Limetwig sa...

Ja dessa kulor! Kommer ihåg i fjor tömde sonen sin kulpåse i sängen och OJJJJ han hade glassplitter i hela sängen sen...inte så smart alltså! Kan inte komma ihåg att våra kullor gick isönder så lätt...:) Ha en skön helg! Åse

Vita Falkens Lantliv sa...

Kul att vara på IKEA så ofta:) Då har du nog rätt nära va? Jag har ju tyvärr en 7-8 mil dit så det blir inte ofta jag är där:(
Ha en skön fredagskväll kram Susanne

Godastunder-tokigaidéer sa...

Smidigt med barnen i samma klass. Ikea är roligt att strossa runt på dock saknar jag det gammla tyckte det var mysigare.

Ha en skön kväll
Kram Anna

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Du har helt rätt, barn som spelar med kulor är ett säkert vårtecken. Minns själv när man var liten och spelade kula på skolan....
Konstigt att man minns så väl när det var sååå längesen :)

När vi är i JKPG som har vårt närmsta IKEA åker vi alltid förbi och tar en korv och glass med barnen, är tydligen populärt *fniss*

Tack du gulliga för awarden!:)

Ha en härlig lördag!
Kramar Linda

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Härligt med vårtecken! Allt som tyder på vår är underbart!
Stor kram Mimmi

Fröken Fräken sa...

Ojoj, Stoff och stil hade jag gärna hängt med på! Varför öppnar i den affären här med? Då skulle jag bli lika mycket stammis där som du på Ikea-fiket ;-D

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Äntligen lite tid att svara på kommentarer. Idag har vi varit en sista gång på reklambyrån och fixat med Hemsidan, det har bara tagit 1 månad!!! Imorgon lovar de att den skall vara klar. maidesign.se Om du är intresserad så är det bara att höra av dig. Vi kommer gärna ner och besöker din butik. Ha en forsatt skön vecka! Kram Lotta