fredag 2 april 2010

STOPP!!!

i näsan.. Ja det kan man lungt påstå, Jag nyser & det
killar i näsan hela tiden.. Fy vad grinig jag är..
Det blev en hellyckad påsk fest igår med både gott i
glasen och på bordet :0)
Då vi hade påskbuffé till middag valde jag att göra
en enkel dessert i form av HALLONPARFAIT med hackad
vitchoklad i.. Mmmm
Receptet som jag gjort om (för ovanlighetenskull ;0)
bestod av:

Ca 4-6 pers:

-2ägg som vispades med ½ dl socker
-3dl vispgrädde som vispades hårt
Blanda allt och häll även i
-1½ hallonsylt & ca 50g hackad vitchoklad
Häll i form och frys minst 5 timmar!!
Till detta hade vi en klick hallonsylt på
och chokladhavreflarn!!
Bus enkelt men ack så gott :0)
Ja den där påsken!! Kan inte påstå att jag
överpyntar men en vit kyckling lite
här & där får stå framme samt ris med
vita fjädrar och beiga ägg :0)



Blev så sugen på nybakade vetebullar i fm
och innan jag hann känna efter om jag orkade
så var degen satt (blir man trött på sig själv ibland ;0)??
Nu är tiden inne att baka av dom och snart, snart blir
det god fika :0)
Önskar er alla en underbar Påsk
med hopp om många ägg :0)
Kram Cilla


10 kommentarer:

Mia sa...

Kul att påskmiddagen var trevlig och parafain låter jättegod måste prova när jag kommer hem.
Det är svårt att pynta till påsk det är inte som julen som är lång och man börjar långt innan.
Hoppas resten av påsken helgen blir lika trevlig.

Kram Mia

Lily sa...

Parfain lät jättgod, och enkel! Den kombinationen gillar jag :-D
Glad Påsk
Kram Lily

hemma hos lilla mej sa...

Vilken gullig blogg du har den ha jag börjat följa .Vad skoj att det blev lyckat igår.1000 tack för receptet lät ju supergott.vad smarrigt fika med nybakade bullar.Önskar dej en skön kväll Påskkramar Rita ♥

Fröken Fräken sa...

Vad du bakar och lagar till efterrätter, och det trots att humöret inte är på topp! Här har plötsligt påsktröttheten slagit till, så jag varvar gardinsömnad med soffhäng. Så skulle det ju inte bli, men vad gör man?!

promenader på landet sa...

Krya på dig vännen! Kram Maria

Godastunder-tokigaidéer sa...

Det lät gott i gott gott med hallaonparfai...mums får jag nog prova.
JAg håller med dig några vita hönor är aldeles tillräckligt.

Krya på dig

Kram Anna

Hannis sa...

Vad gott med nybakat!

Här pyntas inte heller speciellt mycket men äts det gör det...
Alldeles för mycket!

Hoppas att du slipper förkylning och kan njuta av ledigheten.
Kram Hannis

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Så onödig med förkylningar!
Gillade eceptet och ditt sparsmakade sätt att påskpynta.
helt i min stil ;O)
Hoppas att du mår bra trots täpta näsan, bättre täppt än droppande, hahahahaha.
Vårkram, Petra B.

Vitt och Blått sa...

Hoppas att förkylningen släpper snart, har själv varit förkyld i två veckor! Gott med bullar!!! Själv ska jag sätta igång och skotta ur ett helt vardagsrum på 24 kvm med 15 cm sand och spån. :) Ha en bra dag! Kram E

Hanna sa...

En fin fortsättning på påskhelgen önskar jag dig!
kram
Hanna