tisdag 20 april 2010

AVSKYR....

Dessa jäkla duvor!!!!!
Dom tycks vara överallt & jag får
bara kramp på dom... Nu vågar jag
inte ens ha balkong dörren öppen då
vi inte är där :0(
Imorse satt dom ändå in vid huskanten
& mitt hjärta håller på att stanna varje
gång dom flyger i min närhet!!!
Jag är skit rädd för dessa äckliga djur!!!!

I fjol var jag så Jä.. arg att jag ringde till
komunhuset och beklagade mig..
Till svar fick jag:
-"Dom har häckningsperiod nu så man
får inte skjuta dom"

-Man låter alltså dom bli FLER???

- Ja vi kan inget göra om det inte gäller
kraftig förstörelse??

Till svar från mig blev då:
-Du menar att det inte nog att ingen i
huset kan vistas på sina balkonger av
rädsla??

-Nej, förstörelse!!

Jag i en mindre trevlig ton:
-Men visst är det en förstörelse om dom
skiter på mitt nyinköpta gråa parasoll???

Dom ansåg inte att problemet var så stort..
( för dom NEJ)
Vad tror ni deras samtal i fikarummet blev
den em?? ( kan fnissa nu men det gjorde jag
inte den dagen ;0)

Så nu har jag satt lite folie på balkongen..
Inte snyggt men om mitt hjärta skall vara
med ett tag till är det nog bäst!!!




Jag har fått en award gulliga Mimmi med
bloggen http://zinkochvitating.blogspot.com/
Tackar & bugar!!


Med awarden följde uppgiften om att berätta
7 saker om sig själv samt skicka vidare till 7
men jag väljer att ge den till alla som kikar in till
mig.. Glöm inte att kopiera den..
Den är till er alla!!!
Här kommer lite info om mig..

- HATAR DUVOR!!!
-Älskar ordning & reda
-Mmm.. Älskar fika i mängder
- Skulle inte gå hemmifrån utan att bädda sängarna..
- Usel på att skära bröd ;0)

-Blir skogstokig på orättvis behandling &
folk som går bakom ryggen!!!!
( har inte hänt många gånger men 1 gång
är merän nog för mig..)
-Tyvärr grubblar jag lite för mycket ibland..
Så intressant det kan bli..
Glöm nu inte kopiera awarden för jag läser
gärna 7 saker om dig!!
Underbar tisdag...
Kramen Cilla

9 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Jag är inte rädd för dem, men deras "kvitter" låter ju inte klokt, sällan har man hört en fågen låter fulare, jooo fasanerna toppar dem ju, hihi.
Hos mig kommer det ett duvpar varje dag kl halv 6 till dammen och dricker, det tycker jag faktiskt om ;O)
Bra att du hittade idén med folje.
Kanske kan du skaffa en liten hund med inbyggs skall och rörelsedetektor.
Det hjälpte mig med hägern faktiskt.
Kram, Petra B.

Hannis sa...

Jag trodde faktiskt att jag var ensam om att ha duvfobi!!
Kan du tänka dig när jag var i Spanien sist och skulle ta mig över ett torg där det var 100tals duvor!!
Jag skrek och sprang samtidigt! *gapskrattar*
Men nu vet jag att jag inte är själv i alla fall*fnissar*

Grattis till din award!!
Kram Hannis

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Tycker inte heller om duvor, eller fåglar över huvudtaget!
Bäddar alltid sängarna! och gillar ordning och reda! Minsann!
Fikat får du har för dig själv dock!
Kram på dig!
Mimmi

Jess sa...

Jag tycker fåglar är obehagliga så jag förstår dig!
Hjälper folien?
Grattis till din award!
kram

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Tack för titten på vår blogg. Ja, när det blir för många duvor blir det äckligt, de skitar ner så mycket.
kram Anette

Unknown sa...

Roligt skrivet!! Mina föräldrar har en stor maskinhall och där älskar duvorna att vara. Tror inte min far bryr sig om någon häckningsperiod.....
Ha det så gott!
Kram Anna

Änglarnas hus sa...

Men då!! stackars dig!!..Vi har ett duvpar i vår trädgård..och vi gillar dem!..men det är nog för att de bara är två..Jag förstår att du blir galen!!..vårt problem är skatorna i stället!! Fyyy...¤#"/&!!!

ha det gottis o var rädd om hjärtat!!!

kram Sanne!!

Cia40 sa...

Hej vännen!!!:)
Försöker igen, jag skrev tidigare, men det kom nog inte fram?:)
Eller så får du snart två kommentarer av mig:):)
Förstår om du blir arg,trodde ej de kunde ställa till att så illa, man är ju rädd om sina saker och inte vill man ha dem flaxandes runt en!! Usch!!!

Jag är bättre nu ikväll,febern har börjat gå ner, så snart är jag nog på benen igen :)

Synd på shoppingen jag missade, men jag ska snart till huvudstaden, när systerdottern går ut polishögskolan, så då blir det shoppa av!:):)

Nu ska vi se om denna kommentaren kommer fram??:)
Tack för din, den värmde!:)
Kram Cia:)

Vita Falkens Lantliv sa...

Usch för duvor som skitar ner!! Grattis för awarden och kul att läsa lite om dig:)
Kram Susanne