söndag 11 april 2010

Lördags tävling!!!

Hej alla rara!!!
Hoppas allt är väl med er??

Här har det målats dörrar, bakats kanelbullar
( förra helgens bullbak hann knappt bli
fruset förens dom var slut... )
Men nu har vi bullat (fniss) upp med nya!!
Har även städat & kvällens projekt innan
soffan kallar är att ta fram
vår/sommar garderoben...
Tänk så mycket lättare det är att få fram
dessa kläder än vinterkläderna...
Brukar ni byta ut garderoben eller
kör ni på samma med minder justeringar??

I går kväll efter vi ätit vår tacos fick mina
familjemedlemmar denna briljanta idé:

-Vi ser vem som får ner bandybollen i
pappas väska!!

-Vi skjuter från köket!!
-Varpå jag ifrågasätter om detta
verkligen är någon bra idé??

Till svar får jag:

- Lugn... vi har flytta dina hästar...

Självklart var allt okej då!!!!!
Hmmm eller INTE!!!

Detta är en del av charmen att leva
med 1 man och 2 pojkar ;0)
Nåja, är det inte värre saker så..
Dom var ju rädda om hästarna som
står på hatthyllan iallafall,
att vi sedan har en spegel i hallen
spelar väl inte SÅ stor roll????

Mys söndag till er alla!!

Kram Cilla

10 kommentarer:

Jess sa...

Jag brukar byta ut delar av garderoben, bara det vintrigaste packas ner.
Bandyklubbor inomhus ;) ja då är jag glad att jag har flickor (hihi)!
De flyttade i alla fall på sakerna du är rädd om! :)

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Nämen, hahahaha, vad jag redan gillar din blog Cilla!!!!
Du är väl ingen drottning som brukar fråga spegeln vem som är snyggast i hela landet?
Inte är jag Snövit heller, hahaha.
Nu är min utställning över, tjollahopp och min tid är min igen.
Djäveln sitter och torkar....och jag är ute och snickrar.....har många projekt p.g.
Hoppas att kunna kika in i din butik snart.....vet ej om jag säger vem jag är, hihi, är ju en elak en, nääää, så klart ger jag mig till "kännas".
Är din butik öppen alla dagar?
Vårkram, Petra B.

Pilo sa...

Det är väll härligt att de har lite energi iaf :) men det är klart att det är bättre utomhus. Min lillabror snörade på sig skridskor första julen då han fick dem på parkettgolvet. Såklart var ingen där men mammas tårar när hon såg alla repor i parketten efteråt var oslagbara...

Hanna sa...

Tack för titten och ha en bra vecka.
kram
Hanna

Vita Falkens Lantliv sa...

Ja det kan gå livat till med tre killar i familjen:)
Här bytts inte ut så mycket i garderoberna, kör i stort sätt med samma....
Vad du har hunnit med att greja idag! Kanske ska svänga förbi medans det finns bullar kvar*S*
Kram Susanne

Limetwig sa...

Brukar använda det mesta året runt och bara lägga till en kofta.
Här har vi haft fäktning idag i vardagsrummet, med tre barn... Jag bara tänkte på min farmors lampor jag har i fönstrena, men det slutade väl som tur va!
Ha det bäst! Åse

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Vilken härlig familj Ni är, lite mansdominans kanske då men mycket glädje! ;)

Här hemma har jag inte packat upp mina vårkläder utan de ligger nerpackade i garaget sedan vi flyttade hit. Måste gå ner minst 10kg innan jag kan använda kläderna. Så nu har jag bara lite basplagg, men ska köpa mig ett gäng våriga tunikor som jag kan gömma mig i innan kilorna är väck! :)

Kram kram

Änglarnas hus sa...

Hihi..grabbarnas hus förstår jag!! ;)

Jag byter ut vissa delar av gaderoben..känns som ny när man plockar fram sånt som fått vila ett halvår!

Ha en bra start på veckan!!

Kramis Sanne!!

Cia40 sa...

Hej!:)
Delar av gaderobens innehåll byts ut, men det mesta används lite året runt!:)
Härligt med grabbarna , och dalahästarna såg hela ut :):)
Själv har jag haft min jobbehelg, och mina två grabbar, som bor hemma, Stig o maken, de spelar nog inte innebandy här , men ibland undrar jag vad de har för sig, för det ser ut som om de gjort allt ANNAT....
än att hålla i ordning här när jag är borta :):)
Kram Cia:)

Hannis sa...

Men du!!Vad bra det blev med målade dörrar i hallen!!
Snyggt!

Vilka knasbollar som skjuter bandybollar i hallen.
Men dom tänkte på inredningen i alla fall*fnissar*
Det var bra av dom!

Kram Hannis