söndag 25 april 2010

Försmak på

Sommaren!!! Ja det har vi verkligen haft idag!!

I fm for mannen & lillkillen ( blir 8 om 2 veckor.. )
till innebandyns dag i vår sporthall & för er som
inte läste mitt inlägg igår skulle det spelas match,
Föräldrar mot barn!!!
Kan ni tänka er att i morse kom jag på att vi hade
både tvätt & städning att göra här hemma & jag
tog det gärna på mig.. hihihihi
Se det där med sport är inte riktigt jag..
Jag tittar gärna på när han spelar men att jag
skulle springa runt & guppa där gick min gräns...;0)

Efter bandyn körde jag lill Z till en kompis
som äger plantskolan i Vellinge & är man
ändå där.... Ja ni förstår.. fniss
Med hem fick en rabarber planta &
en rejäl rosmarin planta följa med...

Em har vi njutit i solen och till middag
blev det premiär grillning som avnjöts ute
på ballan!!!!
Men såå underbart att kunna sitta ute & äta..
Tro det eller ej men ingen duva i sikte!!
Efter maten var det en premiär till ute på ballan..

Jodå, Backgammon!!!
Jag & mannen har perioder på sommaren
då vi kör backgammon tävlingar...
Attans så kul när man vinner men tvärtom
är jag ingen kul att spela med.. fniss
Tyvärr brukar jag förlora men vi har himla
kul under spelets gång.. ;0)

Har ni haft lika underbart väder & helg som jag??

Sköna Söndag till er alla!!!

Kramen Cilla

10 kommentarer:

OlgaA sa...

Åj, vilken innehållsrik dag du hade! Rabarber är ju så fina att ha i trädgården! Givande med ;) Kompott och paj och vad vet jag!!!

Ha en bra vecka, med solen ska vi hoppas ;)

många kramar till dig, Olg@

Jess sa...

Visst har det varit härligt väder!!
När jag och maken spelar Back Gammon vinner jag 99 gånger av 100! ;)

Linda Rö sa...

Det var ju lämpligt att ha tvätt och städning den dagen då där match *ler*
Backgammon är ju så roligt.. Måste damma av det här hemma och spela igen. Ha en underbar kväll!
Kram Linda

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Men så skönt med en duvfri dag!
Älskar rabarber och har gjort ett tappert försök att rädda våran från ännu en sommar som sönderblåst... nu har den åkt ner på marknivå!
Har aldrig spelat backgammon... förstår att jag missat ngt!
Vi är periodare på alphapet...

Stor kram Mimmi

Lina sa...

Hej, och tack så mycket för besöket! Det är så trevligt med nya besökare.

/lina

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Visst har det varit en riktigt underbar söndag idag! Hoppas att veckan blir lika härlig.
Kram Lotta

Vita Falkens Lantliv sa...

Vädret har varit super idag ju! Så skönt att du slapp duvorna idag. Förstår att du mer än gärna tog städ och tvätt istället för att spela bandy:)
Ha en fin start på nya veckan!
Kram Susanne

Godastunder-tokigaidéer sa...

Låter som du har haft fillt upp, jag håller med dig ibland kommer man bara på att det finns måsten för att slippa något annat..

Ha en bra vecka
Kram Anna

Limetwig sa...

Ja helgen har verkligen varit underbar, den har verkligen bjudit på försommar värme! Här spelar vi othello och kort.
Ha det bäst! Åse

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Vilken söndag, vädret var ju alldeles underbart. Förstår dig att föredra dammsugning före bandy, fniss. Här spelas det också det ena och det andra, mannen min är helt såld på sånt och jag ska ställa upp och låter honom förlora lite då och då. fniss.
Jag bara älskar vårt gamla kicker-bord. Stort som f.. men ack så härliga spelstunder det bjuder på.
Kram, Petra B.