måndag 26 april 2010

Ville bara visa

Mina planterings objekt från igår..
I den stora zinkspannen hamnade
rabarbern tillsammans med en
ljuslykta på pinne..




Rosmarine plantan åkte ner i en
träkorg tillsammans med egenodlade
sockerbönor..
Minns ni att jag för ett tag sedan skrev
att jag planterat??? Jodå planterade
gjorde jag & upp kom det men var gick
det snett????
Vet ej men det mesta har jag lyckats
ta kol på.. Hmmm
Inga gröna fingrar här inte ;0)
Inte en mitt jäklarenamma kunde
rädda dom stackars grödorna #snyf#

Än så länge lever sockerbönorna
men det är väl en tidsfråga...




Skylten köpte jag i Ullared i fjol,
Tror jag gav en hel 10a för den..hihi




Nu skall jag och barnen mysa i soffan då
mannen är och spelar hockey..

Mys Pys till er alla...

Kram Cilla

7 kommentarer:

Jess sa...

Jag planterade 6 olika plantor örter, en har redan dött...
Få se om de andra lyckas hålla sig i liv! :)

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej gulliga, lilla du, roligt att läsa om andras misslyckanden, fniss, men ibland kan man väl göra vad som helst och f..skapet vill bara inte, sedan gör man inget och det svåraste bara blir perfekt...utan att man vet varför.
Kram och trevlig myspyskväll på soffan....Petra B.

Vita Falkens Lantliv sa...

Oj vad långt rabarbern har kommit, snart dags för skörd:) Vad blir det då? Rabarberpaj? Vad det blir, så blir det nog smarrigt.
Japp zinkskylten gav du en tia för, nämligen 9,90 *S* Såg sån när jag var i Ullared i fredags;)
Jaså du är en sån där fartdåre på cykel?! Hmmm det trodde jag kanske inte *S*
Ha nu en skön kväll!!
Stor kram Susanne

Limetwig sa...

Ja de där gröna sakerna som växer i jord är inte lätta att ta hand om...:) Jag vet!
Ha det bäst! Åse

Cia40 sa...

Hej min vän!!!:)
Blir alltid lika glad över dina goa kommentarer !:):)

Tror dina rabarber kommer att växa o frodas med din omtanke!
Själv "lånar" jag grannens tills jag satt egna:):)Saknar dem jag hade i vårat förra hus, här har vi
nu bott i snart 3 år, och i häcken in till grannen växer gigantiska
rabarber, med stänger som överarmar!! Ibland "ramlar" de över på min sida om häcken och då hamnar de i min paj:):)
Narturligtvis säger jag till grannen att de "ramlat" över :):)?

KRAM bästa vän!:) Cia:)

Linda Rö sa...

Jag har oxå otroligt svårt att hålla liv i växer - men när man klar det är det så fint. Har 2 orkideer som blommar för 3 och 4 gången..
Kram Linda

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Rabarber i kruka. Så häftigt. Det kanske man ska ge sig på! Tack för titten hos mig. Jag lägger till dig på min blogglista om det går bra. kram johanna