lördag 24 april 2010

Nöjd & såå glad...

Är en lätt sammanfattning på mina
3 dagars firande...
Har haft många både nya & gammla
kunder på besök & 2 rara blogg vänner
har även varit hos mig :0)

Åse med bloggen http://limetwig.blogspot.com &
Jessica med bloggen http://maisongrey.blogspot.com/

För er som inte besökt deras bloggar kan jag
varmt rekomendera.. :0)
Åse har dessutom bloggen Limetwig design med
hennes egen tillverkade ljuvliga verk!!!


Nu är det undanstädat i butiken och jag är
ledig tom tisdag...



Ikväll blir det fläskfilé & potatiskroketter
med kantarell sås som återföljs av en
myskväll med familjen.. :0)
På tal om mys så bokade vi en 5 dagars
tripp till vårt smultronställe i Danmark
härom dagen.. veckan innan
midsommar bär det av..
Längtar...
Imorn har lillkillen avslutning på
bandy och man skall då köra en
föräldra match... Tror ni det blir
jag eller mannnen som spelar?? hihihi
Njut Mys & bara ha det bäst alla rara!!
Kramen Cilla

14 kommentarer:

Linda Rö sa...

Vilken mysig butik du verkar ha..Helt i min smak.. Du har ingen hemsida?? Eller få man ta en tur till Vellinge i sommar (förlåt dålig geografi men det är skåne va?)
Hoppas helgen blir bästa!
Hälsningar Linda
Ps: Hittade hit från Maison Grey

Fröken Fräken sa...

Ja, tänk så arbetsamt firande kan vara. Man borde efter själva firandet ha lagstadgad rätt att vila upp sig en vecka eller så, bli uppassad och ta långa sovmornar!

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Grattis till 1-årsjubileumet!!

Skulle vara jättekul att komma förbi din butik men tror inte vi bor så nära :)

Låter som en toppenkväll med fläskfile och kantarellsås, min man lagar någon kycklingrätt just nu, mer vet jag inte...

Han lagar mat och jag diskar, bra arbetsfördelning va?! *fniss*

Ha en mysig lördagskväll!
Varma kramar
Linda

Elsa och Helena sa...

Tack för din rara kommentar hos mig...:) Din blogg är jättefin!!

Önskar dig en fin Lördagskväll.

Kram Helena

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Va mysigt att ha en resa att se fram emot. Här är det också dax för föräldrar match i nästa vecka, får se vem som spelar!? Ha en fortsatt skön ledighet!
kram Lotta

Fröken Generös sa...

Tack för din gulliga kommentar!! Hälsa gärna på igen - i Vellinge är jag lite då och då - jag kommer gärna in och tittar i din butik vid tillfälle! Trevlig helg! Helena

Hvita Hjärtat sa...

Hej!

Grattis till det första året! Ser att du har massor med fina saker i din butik :o) Jag skulle också vilja resa till Danmark snart! Dels för att jag har kära släktingar där, dels för att shoppa och dels för att njuta av landet i allmänhet!

Lycka till med kampen mot duvorna :o) Själv har jag spindelfobi, och det kryllar av dem under vårt terassgolv!! Och i den frågan hjälper det tyvärr inte heller att ringa kommunen :o/

Ha det så bra!
Kram,
Jennie

promenader på landet sa...

Hej goa du! Vad mysigt att boka till Danmark vart är ert favoritställe? Vi älskar också Danmark och har mest varit i Blå Vand och runt Lökken älskar dessa långa stränder!!! Må så gott kramar från Maria

Godastunder-tokigaidéer sa...

Vad roligt att höra att du fick en lyckad helg i din butik.
Själv har jag bott i trädgården hela dagen förutom en snabb tur till Flyinge plantskola för lite inköp av växter.

Ha det gott och njut av ledigheten
Kram Anna

Jess sa...

Tack gulliga du för länken! Alltid lika trevligt att komma till din butik!
kram

Vit som snö sa...

Grattis till ditt första butiksår!
Låter som firandet varit lyckat.
O lyckliga er som ska till Danmark, det vill jag också!!!
Ha en fin dag! Kram Cilla

Cia40 sa...

Hej vännen!!!:)
Som jag sagt tidigare,ett besök
i din butik blir ett MÅSTE i sommar!:)
Vi åker alltid en tur till Simrishamn o skillinge på sommaren:)
En tripp som innebär lite loppisar, och Simrishamn har en loppis som heter "Suckarnas gång",
bra ord för detta elände,tycker maken, som LIDER!:):)

Får nu utöka trippen till Vellinge oxå!:):)
KRAM Cia:)

Limetwig sa...

Tack för att du länkar, jag har börjat med produktionen...:) Tack för sparken där bak!
Ha det bäst!Åse

Hannis sa...

Tror det blir du som spelar jag=))
Sopar banan med allihopa*skrattar*

Vad kul med din butik!
Det kommer att bli suveränt med utökningen tror jag!
Grattis till ett år också=))

Kram Hannis